آموزش تصویری چگونگی پاکسازی فیلتر کولر گازی بصورت مرحله ای

در‌این مطلب مراحلی که باید برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی انجام دهید را توضیح می‌دهیم . یک کدام از مهمترین بخش های هر کولر گازی فیلتر آن است که کار تصویه ذرات معلق هوا را انجام میدهد .

فیلتر کولر گازی

در حالتی‌که به صورت مرتب فیلتر کولر گازی خود را تمیز نکنید کثیفی آن باعث خواهد شد تا بهره وری و راندمان کار کولر گازی پایین بیاید چون هوای گرمی که به داخل پنل کولر گازی کشیده میشود تا با گذشتن از روی کویل های خنک به هوای خنک و دلچسب تبدیل شود می بایست برای تمیز شدن و عاری شدن از هر گونه ذرات از این فیلتر ها بگذرد .
پس این کار را هر هفته انجام دهید , تمیز کردن فیلترها کار آسانی است و وقت چندانی از شما نمی گیرد .

آموزش فیلتر کولر گازی

مراحل تمیز کردن فیلتر کولر گازی

قبل از شروع کار , مطمئن شوید که کولر گازی خاموش است .

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟

در حالی که دو طرف کولر گازی را گرفتید , پنل جلوی آن را باز نمائید . سرویس کولر گازی مشهد

باز کردن فیلتر کولر گازی

قسمت جلوی فیلتر را آزاد فرمایید و سپس کل فیلتر را به آرامی و با توجه بیرون آورید .

تمیز کردن فیلتر کولر گازی

فراموش نکنید که می بایست هر دو فیلتر را برای تمیز کردن در بیاورید .

فیلترهای کولر گازی

فیلترها را با کمک یک برس نرم پایین آب بشورید .

تمیز کردن فیلترهای کولر آموزش مرحله به مرحله ی سرویس و تعمیر و نصب کولر گازی

قبل از این که فیلترها را به سر جای خودشان باز گردانید مطمئن گردید که کامل خشک شده اند .

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم

شروع کنید به جا زدن فیلترها از عقب و بعد از آن قسمت جلویی را جا بزنید .

جا زدن فیلتر کولر

و در آخر پنل جلوی کولر گازی را ببندید .

بستن پنل جلوی کولر گازی آموزش گام به گام نحوه ی جمع کردن گاز کولر گازی ( پمپ دان کردن ) به روشی آسان و مطمئن

نکته :

درصورتی که کولر گازی شما در مکانی نصب شده‌است که نسبتاً عمومی است و کف آن فرش نشده است حتما هر ۲ روز یکبار برای تمیز کردن فیلتر ها اقدام نمائید و در حالتی‌که کولر گازی شما در خانه نصب شده‌است بنا به میزان استفاده هر ۱ تا ۳ هفته آن را پاک نمایید .

برای حفظ کارایی و بهره وری کولر گازی سعی نمایید هر یک ماه یکبار فیلتر آن را تمیز نمائید .

تفاوت کولر گازی اسپلیت , قابل حمل و پنجره ای
تفاوت کولر گازی اسپلیت , قابل حمل و پنجره ای
تفاوت کولر گازی اسپلیت ( دیواری ) , قابل حمل ( پرتابل ) و پنجره ای

سیستم کاری تمامی کولر های گازی به یک صورت بوده و همگی از یک روش برای خنک کردن محیط استفاده می نمایند و همه کولرهای گازی به طور عمده برای خنک کردن هوای یک اتاق استفاده میگردند و به راحتی به کمک ریموت کنترل کولر گازی در هر سه نوع اسپلیت , قابل حمل و پنجره ای قابل استفاده می‌باشند .

آموزش فیلتر کولر گازی

با این وجود برای انتخاب بهترین مورد بایستی تفاوت آنها را باهم بدانید .

اندازه

اندازه کولر گازی

کولر گازی اسپلیت به دو قسمت تقسیم میگردد , یک بخش برای داخل اتاق و دیگری بیرون از آن که موتور یا این که کمپرسور آن است تا بتوانید در محیطی دورتر از محل نصب پنل با دست کم صدا به‌کارگیری شود اما این دسته از کولر فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در بیرون از محیط به خویش اختصاص می دهد با این وجود در شرایطی‌که به فضای درون اتاق اهمیت بیشتری می‌دهید کولر قابل حمل بدترین انتخاب هست چون فضای متعددی از زمین کنار پنجره را اشغال مینماید .

طراحی

طراحی کولر گازی

از نگاه طراحی بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت با در نظر گرفتن این‌که فضای کمی را اشغال می‌کند و معمولا بر روی دیوار نصب می شود بهتر از کلیه به لحاظ میرسد اما با توجه به این که یک بخش از آن در بیرون نصب می شود خیلی زیبا به لحاظ نخواهد رسید بدین ترتیب در حالتی‌که به محیط خارج اهمیت می‌دهید خوبتر است کولر گازی پرتابل را تعیین فرمائید

نصب

نصب کولر گازی

درصورتی که یک کولر گازی اسپلیت خریداری نموده اید بایستی با یک کارشناس برای نصب آن تماس حاصل نمایید و زیرا نیز نصیب داخلی و نیز فرنگی آن بر روی دیوار نصب می‌شوند و این کار به دلیل تخصصی بودن تنها از عهده نصاب کارشناس آن بر خواهد آمد و مدل و محل نصب هم تأثیر بسزایی در میزان کارکرد و سرمادهی کولر گازی ایفا خواهد کرد همینطور هزینه بیشتری را نسبت به نصب کولر قابل حمل و پنجره ای بایستی بپردازید . شما می توانید کولر گازی قابل حمل و پنجره ای را خودتان نصب نمایید .

سر و صدا

سر و صدای کولر گازی

کولر گازی دیواری یا این که اسپیلت به دلیل این که کمپرسور آن بیرون از اتاق است کم‌صدا ترین مورد برای تعیین است و کولر گازی های قابل حمل و پنجره ای به دلیل
این‌که کمپرسورشان جدا از هم نیست و در محل استعمال قرار خواهد گرفت سر و صدای بیشتری دارا هستند . البته ناگفته نماند که میزان سروصدای کولرگازی های قابل حمل بسته به مدل آنان متفاوت است .

ظرفیت

این واقعیت وجود دارد که در سیستم اسپلیت به دلیل اینکه دستگاه سردکن آن جدا از کمپرسور است این امکان را به تولیدکنندگان داده که کولر گازی هایی با قدرت بالاتر بسازند . که بتواند محیط بیشتری را تهویه کند و که در مقایسه با کولر گازی پنجره ای و قابل حمل این ظرفیت بسیار بالا بوده و دیده گیر است

در آخر :

کولر پنجره ای نسل قدیمی تری از کولر گازی است که شرکت ها آفریننده اینک تمایل دوچندان زیاد پاره ای به ایجاد آن دارا‌هستند و کولر گازی پرتابل نیز مطمئناً موردنیاز مکان هایی است که به هیچ عنوان امکان نصب کولر گازی نیست مکان هایی نظیر مغازه هایی که از تهویه قابل قبولی برخوردار نبوده و در ذیل همکف و … واقع گردیده اند البته استاندارد ترین وسیله تهویه مطبوع دراین در میان کولر گازی دیواری یا این که اسپیلت است که تمام تمرکز موسسات خالق برای ایجاد و ارتقاء تجهیزات درین کولر گازی به کار برده شده‌است پس در صورتی شما محدودیت خاصی ندارید توصیه ما به شما کولر گازی دیواری است…

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *