Categories: تعمیر کولر گازی

آموزش کامل و ضروری برای تعمیرات انواع کمپرسور کولرگازی از مبتدی تا پیشرفته

در این مطلب قصد داریم به تعمیرات انواع کمپرسور کولرگازی بپردازیم.

تعمیر کمپرسور پیستونی :

کمپرسور پیستونی , عملکردی شبیه سیلندر و پیستون ماشین داشته که با هر توشه رفت و بازگشت پیستون یه خرده از گاز مبرد موجود در محیط کمپرسور به باطن سیلندر مکیده شده و زیر تراکم قرار گرفته و با فشار به درون سیستم ساماندهی می شود .

تعمیر کمپرسور های روتاری ( دوار ) :

درین جور کمپرسور ها با گردش ۳۶۰ رتبه ای تیغه ها کار مکش و کمپرس ماده مبرد انجام می‌گیرد , بنابراین که هنگامی گاز از روزنه محل ورود وارد کمپرسور می شود , در اثر چرخش تیغه ها و برخورد پره ها با‌گاز آن را با فشار در راستای لوله های خروجی سوق‌دهی می نماید .
کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف برق کمتری داشته و صدای حاصل از کارکرد آن ها هم کمتر است و در مجموع بازده بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارا هستند .

تعمیرات کمپرسور های اسکرول :

جور دیگری از کمپرسورهای مورد مصرف در کولر های گازی میباشند که معمولاً در گنجایش های بالا مورد به کار گیری قرار می‌گیرند . مکانیزم داخلی این کمپرسور ها از دو قطعه حلزونی صورت تشکیل‌شده که یکی اثبات و دیگری متحرک میباشد که حرکت حلزون متحرک سبب فشرده شدن گاز در میان این دو شده و فشار حتمی را در خروجی تولید میکند . از مهم ترین مزایای این کمپرسور ها بازده بالا – صدای کم و ارتفاع قدمت دوچندان آن می‌باشد ولیکن ارزش دوچندان بالاتری نسبت به بقیه کمپرسورها دارا‌هستند . قابل حمل و پنجره‌اي

آشنایی با انواع کندانسور ( تقطیر کننده )

گروه ای از لوله های مسی و صفحه های آلومینیومی مشبک با پباده سازی یگانه هست که در بخش خارجی دستگاه ( outdoor ) قرارگرفته و وظیفه آن جذب گرمای گاز مبرد ( در وضعیت سرمایش ) , یا این که دفع سرمای آن ( در موقعیت گرمایش ) و انتقال به محیط خارج است .

اما بعضی ساخت کنندگان در ایجاد لوله های اواپراتور و کندانسور از فلزات دیگری به جز مس هم استفاده میکنند , ولیکن اینک استفاده از لوله های مسی مطلوب ترین مورد است .

آشنایی با مدل های اواپراتور ( تبخیر کننده )

گروه ای از لوله های مسی و صفحه ها آلومینیومی مشبک با پباده سازی یگانه میباشد که در بخش داخلی دستگاه ( Indoor ) قرار گرفته و محل خنک سازی هوا ( در موقعیت سرمایش ) و یا این که دفع گرما ( در شرایط گرمایش ) می‌باشد . همان هوای داخل اتاق با مکیده شدن از قسمت بالای یونیت داخلی وارد محیط اواپراتور شده و بعداز خنک شدن ( در شرایط سرمایش ) و یا این که گرم شدن ( در موقعیت گرمایش ) از قسمت پایینی آن درسمت اتاق دمیدهمی شود .

طریقه استفاده از ماده مبرد ( گاز خنک )

ماده مبرد با اخذ گرمای محیط در بخش اواپراتور کولر گازی از شرایط مایع تبدیل به گاز شده و در بخش کندانسور با پس دادن گرما مجدداً به وضعیت مایع تبدیل می شود . نیروی اضطراری جهت چرخش گاز خنک کننده در سیستم بوسیله کمپرسور انجام می پذیرد .

گاز خنک کننده مورد استفاده در کولرهای گازی معمولاً R22بوده که در سالیان اخیر به دلیل حفاظت از لایه ازن , با بقیه گازهای سازگار با محیط زیست نظیر R410Aدر اکنون جایگزین شدن می‌باشد . به خواسته مطالعه بیشتر در باب ویژگیهای گازهای خنک کننده می‌توانید استاندارد شماره ۱۰۰۵۰ مؤسسه استاندارد و پژوهش ها صنعتی جمهوری اسلامی ایران را مطالعه نمایید .

نصب لوله مویی کولرگازی

وظیفه لوله مویی در کولرهای گازی افت فشار مبرد و ایجاد فرصت ضروری جهت تبخیر آن در اواپراتور هست . تعمیر و عیب یابی کولر گازی بصورت شبانه روزی در تهران

آشنایی با بخش دمپر و استپ موتور

دمپر تیغه ای پلاستیکی است که با قرار به دست آوردن در دهانه خروجی هوا در یونیت داخلی , جهت تکان باد را از نزولی تغییر‌و تحول میدهد .

استپ موتور ( موتور سویینگ ) موتور الکتریکی کوچکی است که دَوَران بدون نقص ندارد و جنبش آن به طور رفت و برگشتی و پله پله است که تیغه آن متّصل به دمپر است و موجب تغییر و تحول شرایط دمپر می‌گردد ; استپ موتورها با جریان برق بدون واسطه کار می نمایند .

تعمیر پروانه فن و بلوور

تعریف و عیب یابی پروانه فن : قطعه ای دایره ای صورت است که پره های آن به دلیل داشتن زاویه نسبت به راس آن , در هنگام چرخش منجر عبور هوا از قسمت عقب به جلو و یا این که بالعکس می‌شود ; نیروی ضروری جهت چرخش آن توسّط موتور فن یونیت خارجی تأمین می شود ; پروانه رشته ها از فرآورده فلز و یا این که پلاستیک ساخته می‌شوند و وظیفه آن ها عبور دادن هوا از در میان کندانسور , جهت تسریع و بهبود تبادل حرارت در کندانسور هست .

بخش بلوور و تعمیرات آن :

بلوور در واقع نوعی پروانه فن است که به دلیل قرار به چنگ آوردن درون اواپراتور , به طور استوانه ای ساخته میشود که دارنده پره های زاویه دار نسبت به محور استوانه میباشد و از پلاستیک یا این که فلز ساخته می شود ; وظیفه بلوور , عبور دادن هوای محیط از باطن اواپراتور و دمیدن آن به باطن محیط می‌باشد و نیروی اضطراری جهت چرخش آن به وسیله موتور حرفه یونیت داخلی تأمین می شود .
عیب یابی و رفع مشکلِ سیستم تهویه مطبوع اتومبیل می‌تواند یکی‌از دشوار ترین کار های تعمیراتی در یک خودرو باشد . در حالتی‌که سیستم تهویه مطبوع خودروی شما به صحت کار نمیکند , پیش از هر چیز خوب تر است این دو مورد را بررسی نمائید :

وجود نشتی

 

درگیر نشدنِ کمپرسور کولر

در حیث داشته باشید که در صورتیکه سیستم تهویه مطبوع خودروی شما به تعمیرات دارای اهمیت نیاز داشته باشد , شاید برای این کار ابزارِ خاصی واجب باشد که شما آنان‌را نداشته باشید . ولی چنانچه گازِ کولر خودروی شما کم باشد , خودتان می‌توانید یکی کیت های مخصوصِ شارژِ گازِ کولر اتومبیل را از مغازه های قطعات یدکی ماشین تنظیم کرده و بوسیله آن گازِ کولر خودرویتان را شارژ نمائید . تعمیرکار کولر گازی مشهد

بخش اول : عیب یابی

ماشین را روشن کرده و آن‌گاه سیستم تهویه مطبوع را روشن نمایید . بعداز این که اتومبیل را روشن کردید , سیستم تهویه مطبوع را روشن کرده و آن را روی بیشترین مرتبه قرار دهید . میزان گرمی , خنکی و یا این که سردی بادی که از روزنه های تهویه بیرون می شود را مورد آنالیز قرار دهید . در شرایطی‌که شم میکنید بادِ خروجی گرم یا این که خنک بوده و آنطور که می بایست سرد نیست , شاید مشکلی درباره‌ی جریان باد وجود داشته

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: تعمیر کولرگازیتعمیرات کولرگازیکولرگازی

Recent Posts

سرویس لوله بازکنی شهرک هما تهران

لوله‌بازکنی برچسب در شهرک هما که در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده است، آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز تهرانی می باشد.…

3 سال ago

شلنگ توالت استیل بهتر است یا پلاستیکی؟

قدیمی ها میگویند تا از دست ندهی قدرش را نمیدانی! ضرب ال مثلی بسیار مناسب با حال و هوای امروزی…

3 سال ago

معرفی روشهای آموزش و کمک به دستشویی رفتن کودکان

یکی از چالش های بزرگی که زوج های جوان با آن مواجه هستند، آموزش دستشویی رفتن به کودکان می باشد…

3 سال ago

ترفندهای رفع گرفتگی توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی از مشکلات بزرگی است که در هر خانه ای ممکن است به وجود بیاید، اما باید راهکارهای…

3 سال ago

راه های درمان مسمومیت با لوله بازکن های شیمیایی

استفاده از مواد اسیدی قوی برای باز کردن لوله، در طولانی مدت باعث بروز مشکلاتی در افراد می شود که…

3 سال ago

خدا حافظی با بوی بد توالت و سوسک ها توسط چاه بست توالت!

در بعضی کشورها مثل ایران و کشورهای اطراف برای تولید از سنگهای تخت یا همین سنگ توالت ایرانی استفاده می…

3 سال ago