راه های گرفتن آسان و کم هزینه مجوز حمل پسماند های عمرانی و ساختمانی همه ی پیمان کاران

در این مطلب قصد داریم به هزینه ها و مجوزهای حمل پسماند های عمرانی و ساختمانی بپردازیم. حمل نخاله

مراحل مجوز برای تخلیه و دفع مجاز خاک و نخاله ساختمانی و عمرانی در شهر تهران :

۱ – مراجعه صاحب و مالک به محل کار الکترونیک

۲ – کامل شدن فرمهای درخواست و تحویل بروشور ذی‌ربط

۳ – طی مراحل شهرسازی

۴ – در تراز بازدید اعلام پارامترهای مایحتاج محاسبه برآورد حجم خاک و نخاله

۵ – برآورد میزان دلایل خاک و نخاله از روش ارایه داده ها ما یحتاج محاسبه , به صورت سیستمی , بر مبنای اطلاعات دردسترس در شهرسازی و مامورین بازدید

۶ – اعلام وصول عوارض خاک و نخاله به صورت سیستمی ( کامپیوتری ) انجام و از روش دفتر ها الکترونیکی شهر به صاحب بیان و اعلام وصول اخذ گردد . ( بعداز ثبت و بیان لایحه ذیربط به شهرداری )

  راهنمای آموزشی و درست راه های کاهش پسماند در خانه و تفکیک درست جهت بازیافت

حمل پسماند های عمرانی و ساختمانی

۷ – معرفی پیمانکار مجاز حمل خاک و نخاله از طرف مالک

۸ – کامل شدن فرم ذی‌ربط بوسیله محل کار الکترونیک

۹ – مراجعه پیمانکار به معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی جهت طی کارها اداری

– ارایه خصوصیات اتومبیل آلات جهت صادر شدن کارت تردد و صادر شدن شناسه RFID ( برای اولین بار )

– صادر شدن کارت اتومبیل آلات خاکبرداري و حمل خاک و نخاله در سطح و حاشیه شهر ها

– انتخاب تعداد سرویس هر کامیون

– صادر شدن برگ مسیر برای هر کامیون ( شارژ RFID )

توضیح : در فاز دوم , ‌کلیه عملیات گزینش مسیر از روش دفتر ها الکترونیک انجام خواهد شد .

۱۰ – شروع عملیات ساختمانی ( شهرداران نواحی موظفند در هنگام دریافت برگه مجوز عملیات ساختمانی برگ تاییدیه معاونت پسماندهای ساختمانی وعمرانی مبنی بر عقد قرارداد مالک با پیمانکاران مجاز را هم برای صدور مجوز آغاز عملیات ساختمانی دریافت کنند . )

۱۱ – تخلیه در گود

۱۲ – نظارت ( نظارت در طی مراحل انجام کار به انواع پایین انجام می شود :

نظارت بر صحت عملیات در طول انجام کار با بیشتر شدن بخشی در ماده ۴ زونکن کارگاهی بعهده مهندس ناظر قرار می گیرد .

نظارت بر اجرای عملیات در طول انــجام کار به وسیله شهرداران نواحی ( کارشناس بازیافت ) انجام می‌گیرد .

۱۳ – امکان تایید صحت عملیات و صادر شدن برگ درستی عملیات جهت مالک توسط معاونت پسماندهای عمرانی و ساختمانی
مركز دفن و پردازش پسماندهای عمرانی و ساختمانی
از اولِ ده سال ۱۳۴۰ پسماند های شهر تهران به دره‌ای در آبعلی منتقل شده و درین محل سوزانده می شد . عملیات سوزاندن پسماند از سال ۱۳۵۶ در‌این محل متوقف و از آن پس پسماند درین محل دفن شوید . بدلیل نزدیکی از مکان به رودخانه و آلودگی های زیست‌محیطی ناشی از دفن پسماند در محدوده مرکز دفن و با دقت به ضرورت حفظ محیط زیست به امر معاونت با شخصیت وقت خدمات شهری شهرداری تهران از شش ماهه دوم سال ۱۳۶۹ دفن پسماند در گود آبعلی ممنوع شد . از اولِ افتتاح تا توقف دفن پسماند حدود۵۰ تا۶۰ درصد پسماندهای شهر تهران که بیشتر آن ها مرتبط با ۱۳ ناحیه تهران بود دراین مکان دفن شوید . از نصفه دوم سال ۱۳۶۹ تا به امروز از مرکز پردازش و دفع آبعلی تنها جهت دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی تولیدی شهر تهران استفاده میگردد . به خواسته پرهیز از هدر رفتن مصالح ساختمانی و با انگیزه کاهش میزان دفن و تولید منبع درآمد , در محل گود آبعلی , امکانات حتمی جهت بازیافت شن و ماسه از خاک و نخاله با گنجایش اسمی ۱۲۰ هزار بدن در سال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است .

حمل پسماند های عمرانی و ساختمانی

مرکزها دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی در شهر تهران

گودهای ثابت :

مجتمع پردازش و دفع آبعلی : بنا شده در جاده آبعلی , جنب توقفگاه شرکت اتوبوسرانی

مجتمع پردازش و دفع آبعلی بزرگترین مرکز دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهر تهران است

سابق ترین مرکز دفع این گونه پسماندها در شهر تهران هست . این مرکز تحت عنوان یک نقطه قوت برای مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهر تهران است .

مجتمع پردازش ودفع آرادکوه ( کهریزک ) : کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم

پس از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه , مجتمع آرادکوه مهم‌ترین مرکز دفع این نوع پسماند ها در تهران است , این مرکز به صورت روزانه پذیرای پسماندهای ساختمانی و عمرانی پهنه جنوب شرق تهران می‌باشد .

گودهای متغیر :

گودهای متغییر بسته به نیاز مراجعین و وضعیت گوناگون , به طور موقتا و تا پر شدن گود مورد نظر جهت دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهر تهران مورد استفاده قرار می‌گیرند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *