آشنایی با روش های تخلیه چاه به صورت تخصصی


تخلیه چاه

در شهرهایی که هنوز سیستم های دیرین دفع فاضلاب بکار رفته است یک کدام از وسیع ترین مشکل‌ها منزل ها تخلیه چاه فاضلاب وتخلیه چاه آب باران هست . معمولا این چاه ها سبب متصاعد شدن بوی نامطبوع شده و همین دستور در دراز بازه سبب تولید نم و رطوبت هم میشود .

به دلیل رطوبت بسیار داخل چاه و یا این که عدم تخلیه به موقع آن رطوبت قادر است به مرحله چاه هم کشیده شده و سبب ریزش و فساد چاه هم گردد که مخاطرات و مخارج مختص خویش را در بر خواهد داشت .

خصوصیات ظاهری برای تخلیه چاه فاضلاب :

معمولا با دیدن موقعیت تحت می می بایست هرچه سریعتر برای تخلیه چاه فاضلاب مبادرت کرد :

بوی نامطبوع بسیار فاضلاب به ویژه در روزهای بارانی تخلیه چاه و لوله بازکنی جماران شمال شبانه روزی

نم و رطوبت چاه به ویژه در نزدیکی دهانه چاه

نم و رطوبت در دیواره های چاه

ریزش چاه

طریق تخلیه چاه فاضلاب :

روشهای مختلفی برای تخلیه چاه ها موجود است که بسته به گونه و عمق هر چاهی قادر است مختلف باشد . ولی معمولا استعمال از دستگاه های مکنده , کف کش و لجن کش برای تخلیه چاه ها استعمال می گردند لوله بازکن و لایروبی چاه گیشا غرب تهران فوری

ایمنی تخلیه چاه

خدمات توالت فرنگی قیطریه شمال تهران

در حین تخلیه چاه فاضلاب به طبع می می بایست از دهانه چاه , به ویژه چاهایی که رطوبت به مرحله روی دهانه هم کشیده شده‌است دست‌کم به اندازه ۱ . ۵ متر مسافت گرفت تا در شکل تولید وزن و یا این که ریزش ناگهانی چاه اتفاق ای رخداد نیافتد .

برای اینکار میتوانید ۲ عدد تخته ۴ متری بنایی را برروی دهانه چاه فاضلاب قرار داده از بر روی آنان ایستاده و جنبش فرمائید . ضمنا استعمال از کمربند های ایمنی هم زیاد موءثر قادر است باشد .

طرز کار تخلیه چاه فاضلاب :

برای تخلیه چاه فاضلاب و یا این که تخلیه چاه آب باران کافیست بعد از ایمن سازی محفظه کاری , بسته به گونه چاه فاضلاب تجهیز مکنده و یا این که کف کش را به داخل چاه سوق‌دهی کنیم بعد با پر‌نور نمودن دستگاه مبادرت به تخلیه چاه نموده و مواد بیرون شده را داخل محیط ذی‌ربط جهت تخلیه بریزیم .

بعد از آن برای چندین روز مبادرت به گشوده نگه داشتن درب چاه کرده اما با کشیدن نوار ایمنی بدور دهانه چاه و استعمال از مانع ها شبرنگ برای دوری از هرگونه اتفاق احتمالی بعد پاره ای از حریم دهانه را که زیاد نمناک است تراشیده و سوراخهایی در با قطر ۲ سانتی متر را در آن تولید میکنیم تا براحتی کم آب شود

بعد از کم آب شدن بی نقص میتوانیم با کشیدن یک آستر سیمانی دهانه چاه را تقویت کنیم تا در زمانهای بعدی به راحتی سبب فساد و بوی نم و رطوبت نشود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *