افزایش حمل نخاله های ساختمانی و عمرانی با نوسازی بیشتر شهرها

امروزه با ارتقاء بی راه و روش جمعیت شهر تهران و توسعه و گسترش ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی , همینطور تخریب و بازسازی ساختمان ها , میزان پسماندهای ساختمانی و عمرانی به نحو چشمگیری در هم اکنون ارتقاء است . وجود پسماند های ساختمانی و عمرانی , بحران ها متعددی را ازجمله آلودگی های زیست محیطی , بدمنظرگی فضای شهر , مرگ و میر اشخاص در اثر برخورد ماشین ها با نخاله های موجود درمعابر بویژه در تاریكی شب را به مسایل قبل افزود . بر همین اصل اداره مدیر پسماند با دقت به هدف ها حساس خویش مبادرت ها تحت را جهت گردآوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی از سمت بخش سری , انجام میدهد :

صدور مجوزهای لازم جهت وسایل نقلیه به منظور حمل و دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی

باز نگری مسیر رفت وآمد خودرهای حامل پسماندهای ساختمانی و عمرانی , قابل بازیافت , فاضلاب و متوقف نمودن اتومبیل در صورت نداشتن مجوزهای واجب
جهت دهی وسایل نقلیه حامل انواع پسماندی ساختمانی و عمرانی , فاضلاب و لجن درسمت مراكز تخلیه مجاز و پرهیز از تخلیه در محل ی غیر مجاز
كنترل دائمی محورهای مهم , جاده های كمربندی , گلوگاههای محل ورود شهر
دوری از تخلف ها در هر تراز از عملیات خاک برداری , بارگیری , حمل و تخلیه خاک و نخاله
شناسایی و معرفی صنعت های و كلیه ساخت كنندگان پسماندها به اداره به خواسته عقد قرارداد فیمابین بر پایه ی حمل و تخلیه بهداشتی و مجاز در محل های رقم خورده
ساخت و ساخت جاده های مطلوب به خواسته دسترسی راحت به محل های تخلیه مجاز
اجرای طرح های بازیافت و تبدیل مصالح ساختمانی و پسماندهای عمرانی و ساختمانی حمل نخاله ساختمانی

نخاله های ساختمانی

همینطور اداره مدیریت پسماند , بیشترین توان اجرایی و بكارگیری امكانات صرف دو بخش بخش اعظم پایین میشود :

الف – صادر شدن مجوزهای اجرای عملیات خاكبرداری , بارگیری , حمل و تخلیه مجاز جهت گونه های وسایل نقلیه و رسیدگی به تخلف ها .

ب – گشت زنی دائمی در محورها و جاده های با اهمیت شهر توسط خودروهای ویژه با همكاری نیروهای اجراییات شهرداری و پند و رانندگی , به مراد شناسایی و متوقف نمودن خودروهای فعال در روند گوناگون دفع خاک و نخاله , ضایعات و پسماندهایی كه فاقد مجوزهای ذی‌ربط میباشند . بر روی خودروهای گشت زنی و کامیون های ویژه حمل نخاله GPS نصب می‌باشد و با تفاهم طومار بین این اداره و اداره در دست گرفتن ترافیک , ماموران گشت زنی با به کارگیری از دوربین های در اختیار , به خواسته تحلیل و دوری از تخلیه غیر مجاز برخی از کامیون داران خاطی , بر بزرگ راه های شهر در دست گرفتن و چک دارا‌هستند .

حمل نخاله های ساختمانی

جمع آوري نخاله های ساختمانی

مديرعامل اداره مدیر پسماند شهرداری سبزوار از عده آوري روزانه ۱۵۰ تن نخاله های ساختمانی در سبزوار خبر بخشید .

به نقل از ارتباط ها عمومي شهرداري سبزوار , مجيد معنوي زاده با بيان اينكه شهرداری برای مراقبت پاکیزگی شهر و جا به جایی نخاله های ساختمانی تدابير ویژه ای در حیث گرفته است , افزود : ۳ دستگاه اتومبیل مكانيزه از طريق ۲۷ جعبه عده آوري نخاله هاي ساختماني و عمراني تراز شهر را انجام مي دهند .

او با اشاره به این که جعبه های حمل نخاله از زمان نصب در محل درخواستی تا ۴۸ ساعت زمان برای لبریز سازی دارااست و جهت همیاری بیشتر با شهروندان گهگاه تا دوران زمان بيشتري در محل درخواست شده باقی می‌ماند , اظهار داشت : ظرفیت حمل نخاله این جعبه ها ۴ تا ۵ بدن است كه با‌یقین اجرای طرح مديريت نخاله هاي ساختماني به محافظت زیبایی و تمیزکاری شهر و همینطور دقت بیشتر به مباحث ایمنی شهروندان یاری می نماید . افزایش حمل نخاله های ساختمانی و عمرانی با نوسازی بیشتر شهرها

وی یادآور شد : این جعبه ها در کنار ساختمان هایی که تعمیرات دارا‌هستند یا این که در اکنون ساخت و ساز می‌باشند , با رعایت موردها ایمنی و استانداردهای حیث شده در راهبرد ها نصب می شود .

معنوي زاده بابیان این‌که شهروندان هنگام ساخت و ساز یا این که انجام تعمیرات ساختمانی ملزم به به کار گیری از جعبه های حمل نخاله میباشند , اظهارکرد : در شرایطی که از این جعبه ها به کارگیری نشود از طرف شهرداری برخوردهای ضروری صورت میگیرد , چون طبق ضابطه شهروندانی که نخاله های ساختمانی را در محل های غیرمجاز تخلیه نمایند با جریمه مواجه می‌شوند .

وی بيان كرد ; شهروندان درخواست کننده به هنگام تخریب ساختمان و ایجاد نخاله ساختمانی مي توانند ضمن تماس  نسبت به درخواست مخازن با گنجایش های مطلوب برای برهه زمانی موردنیاز مبادرت و بعداز تحویل و بارگیری و اعلام دوباره به اداره پسماند نسبت به تخلیه و بارگیری نخاله و خاک مبادرت میشود .

مديرعامل اداره مدیر پسماند شهرداری سبزوار پیرو به مكان هاي تعيين شده جهت تخليه خاك , نخاله هاي ساختماني و عمراني اشاره كرد و توحيد شهر بلوك ۱۰ فاز دو ضلع غربي دانش کده حكيم سبزواري , كمربندي جنوب شهر , روبري سکو سي ان جي آزادگان و انتهاي كوره هاي آجرپزي را اعم از آن برشمرد .

وی با بيان اينكه با پيمانكاران و شهروندان متخلف در صورت تخليه در مكان هاي غيرمجاز در تراز شهر برابر ضابطه مديريت پسماند اعمال قانون صورت مي گيرد , خاطرنشان کرد : افراد خلاف کار در صورت آلودگي محيط و معابر تراز شهر با حكم قضايي براي بار نخست ۵۰۰ هزار تا ۱۰۰ ميليون ريال و در صورت تكرار به دو برابر جريمه قبلي , رانندگان خلافکار به ازاي هر سرويس تخليه غير مجاز مبلغ ۵۰۰ هزار ريال , رانندگان متخلف در صورت آلودگي محيط و معابر مرحله شهربه ازاي هر متر مربع مبلغ هزار ريال , رانندگان كاميون هاي حمل سيمان در صورت آلودگي محيط و معابر تراز شهر به ازاي هر مترمربع ۵ هزار ريال و كليه رانندگان خلاف‌کار برابر ماده ۲۰ ضابطه مديريت پسماند علاوه بر مجازات هاي مذكور به يك تا روستا هفته توقيف ماشین محكوم خواهند شد .
بازدید کننده گرامی , بنظر میرسد شما عضو وب سایت نیستید
سفارش می‌کنیم در سایت نام نویسی نمایید و یا این که وارد تارنما گردید .

ایا واقعا تردد شبانه و فعالیت كاميون های سنگین حمل نخاله و مصالح موجب افزایش آلودگی می باشد؟

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *