Categories: حمل نخاله و حمل مصالح

افزایش حمل نخاله های ساختمانی و عمرانی با نوسازی بیشتر شهرها

امروزه با ارتقاء بی راه و روش جمعیت شهر تهران و توسعه و گسترش ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی , همینطور تخریب و بازسازی ساختمان ها , میزان پسماندهای ساختمانی و عمرانی به نحو چشمگیری در هم اکنون ارتقاء است . وجود پسماند های ساختمانی و عمرانی , بحران ها متعددی را ازجمله آلودگی های زیست محیطی , بدمنظرگی فضای شهر , مرگ و میر اشخاص در اثر برخورد ماشین ها با نخاله های موجود درمعابر بویژه در تاریكی شب را به مسایل قبل افزود . بر همین اصل اداره مدیر پسماند با دقت به هدف ها حساس خویش مبادرت ها تحت را جهت گردآوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی از سمت بخش سری , انجام میدهد :

صدور مجوزهای لازم جهت وسایل نقلیه به منظور حمل و دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی

باز نگری مسیر رفت وآمد خودرهای حامل پسماندهای ساختمانی و عمرانی , قابل بازیافت , فاضلاب و متوقف نمودن اتومبیل در صورت نداشتن مجوزهای واجب
جهت دهی وسایل نقلیه حامل انواع پسماندی ساختمانی و عمرانی , فاضلاب و لجن درسمت مراكز تخلیه مجاز و پرهیز از تخلیه در محل ی غیر مجاز
كنترل دائمی محورهای مهم , جاده های كمربندی , گلوگاههای محل ورود شهر
دوری از تخلف ها در هر تراز از عملیات خاک برداری , بارگیری , حمل و تخلیه خاک و نخاله
شناسایی و معرفی صنعت های و كلیه ساخت كنندگان پسماندها به اداره به خواسته عقد قرارداد فیمابین بر پایه ی حمل و تخلیه بهداشتی و مجاز در محل های رقم خورده
ساخت و ساخت جاده های مطلوب به خواسته دسترسی راحت به محل های تخلیه مجاز
اجرای طرح های بازیافت و تبدیل مصالح ساختمانی و پسماندهای عمرانی و ساختمانی حمل نخاله ساختمانی

همینطور اداره مدیریت پسماند , بیشترین توان اجرایی و بكارگیری امكانات صرف دو بخش بخش اعظم پایین میشود :

الف – صادر شدن مجوزهای اجرای عملیات خاكبرداری , بارگیری , حمل و تخلیه مجاز جهت گونه های وسایل نقلیه و رسیدگی به تخلف ها .

ب – گشت زنی دائمی در محورها و جاده های با اهمیت شهر توسط خودروهای ویژه با همكاری نیروهای اجراییات شهرداری و پند و رانندگی , به مراد شناسایی و متوقف نمودن خودروهای فعال در روند گوناگون دفع خاک و نخاله , ضایعات و پسماندهایی كه فاقد مجوزهای ذی‌ربط میباشند . بر روی خودروهای گشت زنی و کامیون های ویژه حمل نخاله GPS نصب می‌باشد و با تفاهم طومار بین این اداره و اداره در دست گرفتن ترافیک , ماموران گشت زنی با به کارگیری از دوربین های در اختیار , به خواسته تحلیل و دوری از تخلیه غیر مجاز برخی از کامیون داران خاطی , بر بزرگ راه های شهر در دست گرفتن و چک دارا‌هستند .

جمع آوري نخاله های ساختمانی

مديرعامل اداره مدیر پسماند شهرداری سبزوار از عده آوري روزانه ۱۵۰ تن نخاله های ساختمانی در سبزوار خبر بخشید .

به نقل از ارتباط ها عمومي شهرداري سبزوار , مجيد معنوي زاده با بيان اينكه شهرداری برای مراقبت پاکیزگی شهر و جا به جایی نخاله های ساختمانی تدابير ویژه ای در حیث گرفته است , افزود : ۳ دستگاه اتومبیل مكانيزه از طريق ۲۷ جعبه عده آوري نخاله هاي ساختماني و عمراني تراز شهر را انجام مي دهند .

او با اشاره به این که جعبه های حمل نخاله از زمان نصب در محل درخواستی تا ۴۸ ساعت زمان برای لبریز سازی دارااست و جهت همیاری بیشتر با شهروندان گهگاه تا دوران زمان بيشتري در محل درخواست شده باقی می‌ماند , اظهار داشت : ظرفیت حمل نخاله این جعبه ها ۴ تا ۵ بدن است كه با‌یقین اجرای طرح مديريت نخاله هاي ساختماني به محافظت زیبایی و تمیزکاری شهر و همینطور دقت بیشتر به مباحث ایمنی شهروندان یاری می نماید . افزایش حمل نخاله های ساختمانی و عمرانی با نوسازی بیشتر شهرها

وی یادآور شد : این جعبه ها در کنار ساختمان هایی که تعمیرات دارا‌هستند یا این که در اکنون ساخت و ساز می‌باشند , با رعایت موردها ایمنی و استانداردهای حیث شده در راهبرد ها نصب می شود .

معنوي زاده بابیان این‌که شهروندان هنگام ساخت و ساز یا این که انجام تعمیرات ساختمانی ملزم به به کار گیری از جعبه های حمل نخاله میباشند , اظهارکرد : در شرایطی که از این جعبه ها به کارگیری نشود از طرف شهرداری برخوردهای ضروری صورت میگیرد , چون طبق ضابطه شهروندانی که نخاله های ساختمانی را در محل های غیرمجاز تخلیه نمایند با جریمه مواجه می‌شوند .

وی بيان كرد ; شهروندان درخواست کننده به هنگام تخریب ساختمان و ایجاد نخاله ساختمانی مي توانند ضمن تماس  نسبت به درخواست مخازن با گنجایش های مطلوب برای برهه زمانی موردنیاز مبادرت و بعداز تحویل و بارگیری و اعلام دوباره به اداره پسماند نسبت به تخلیه و بارگیری نخاله و خاک مبادرت میشود .

مديرعامل اداره مدیر پسماند شهرداری سبزوار پیرو به مكان هاي تعيين شده جهت تخليه خاك , نخاله هاي ساختماني و عمراني اشاره كرد و توحيد شهر بلوك ۱۰ فاز دو ضلع غربي دانش کده حكيم سبزواري , كمربندي جنوب شهر , روبري سکو سي ان جي آزادگان و انتهاي كوره هاي آجرپزي را اعم از آن برشمرد .

وی با بيان اينكه با پيمانكاران و شهروندان متخلف در صورت تخليه در مكان هاي غيرمجاز در تراز شهر برابر ضابطه مديريت پسماند اعمال قانون صورت مي گيرد , خاطرنشان کرد : افراد خلاف کار در صورت آلودگي محيط و معابر تراز شهر با حكم قضايي براي بار نخست ۵۰۰ هزار تا ۱۰۰ ميليون ريال و در صورت تكرار به دو برابر جريمه قبلي , رانندگان خلافکار به ازاي هر سرويس تخليه غير مجاز مبلغ ۵۰۰ هزار ريال , رانندگان متخلف در صورت آلودگي محيط و معابر مرحله شهربه ازاي هر متر مربع مبلغ هزار ريال , رانندگان كاميون هاي حمل سيمان در صورت آلودگي محيط و معابر تراز شهر به ازاي هر مترمربع ۵ هزار ريال و كليه رانندگان خلاف‌کار برابر ماده ۲۰ ضابطه مديريت پسماند علاوه بر مجازات هاي مذكور به يك تا روستا هفته توقيف ماشین محكوم خواهند شد .
بازدید کننده گرامی , بنظر میرسد شما عضو وب سایت نیستید
سفارش می‌کنیم در سایت نام نویسی نمایید و یا این که وارد تارنما گردید .

ایا واقعا تردد شبانه و فعالیت كاميون های سنگین حمل نخاله و مصالح موجب افزایش آلودگی می باشد؟
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: حمل نخالهحمل نخاله ساختمانینخاله ساختمانینخاله های ساختمانی

Recent Posts

سرویس لوله بازکنی شهرک هما تهران

لوله‌بازکنی برچسب در شهرک هما که در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده است، آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز تهرانی می باشد.…

3 سال ago

شلنگ توالت استیل بهتر است یا پلاستیکی؟

قدیمی ها میگویند تا از دست ندهی قدرش را نمیدانی! ضرب ال مثلی بسیار مناسب با حال و هوای امروزی…

3 سال ago

معرفی روشهای آموزش و کمک به دستشویی رفتن کودکان

یکی از چالش های بزرگی که زوج های جوان با آن مواجه هستند، آموزش دستشویی رفتن به کودکان می باشد…

3 سال ago

ترفندهای رفع گرفتگی توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی از مشکلات بزرگی است که در هر خانه ای ممکن است به وجود بیاید، اما باید راهکارهای…

3 سال ago

راه های درمان مسمومیت با لوله بازکن های شیمیایی

استفاده از مواد اسیدی قوی برای باز کردن لوله، در طولانی مدت باعث بروز مشکلاتی در افراد می شود که…

3 سال ago

خدا حافظی با بوی بد توالت و سوسک ها توسط چاه بست توالت!

در بعضی کشورها مثل ایران و کشورهای اطراف برای تولید از سنگهای تخت یا همین سنگ توالت ایرانی استفاده می…

3 سال ago