انواع محلول های اسیدی و اسید لوله بازکن

اسید لوله بازکن

از انواع محلول های اسیدی می توان به محلول های لوله بازکن، جوهر نمک، گاز پاک کن و انواع سفید کننده ها اشاره کرد که در زمان استفاده از هر یک از این نوع مواد باید نکات ایمنی را رعایت کرد تا دچار حوادث ناخواسته نشویم.

انواع محلول های اسیدی و اسید لوله بازکن لوله کشی در زعفرانیه شمال تهران

 

اسید ها مواد ترش مزه ای هستند که دارای خاصیت خورندگی می باشند و بازها را خنثی و شناساگرها را تغییر رنگ می دهند. برعکس بازها موادی هستند که مزه ی تلخ و گسی دارند و حالتی لزج مانند دارند، این مواد شناساگرها را تغییر رنگ و اسیدها را خنثی می کنند. اسیدها در مواد خود هیدروژن هایی دارند که در زمان واکنش با فلزها بوسیله یون های فلز جایگزین می شوند. لایروبی چاه و لوله بازکنی اقدسیه شمال

اسیدهای مورد استفاده در لوله بازکنی

در بین اسیدهای موجود در بازار، اسیدهایی وجود دارد که به منظور لوله بازکنی استفاده می شود. این اسیدها با خاصیت خورندگی که دارند می توانند جرم هایی که در جداره های لوله های فاضلاب جمع شده است را بزدایند و مسیر گرفته شده لوله را باز کنند. اما باید دقت داشته باشید که از این نوع اسید ها به صورت غلیظ استفاده نکنید چرا که خاصیت اسیدی و قدرت بالایی که در خورندگی مواد دارند ممکن است سبب خوردگی لوله فاضلا و در نتیجه ترکیدگی لوله فاضلاب شود.

اگر در زمان استفاده از اسیدهای لوله بازکن متوجه شدید که غلظت این مواد بالا بوده و موجب خوردگی لوله فاضلاب شده است حتما با یک فرد متخصص در زمینه تشخیص ترکیدگی لوله تماس بگیرید و هر چه سریع تر و قبل از اینکه ترکیدگی لوله خسارات بیشتری به بار آورد، نسبت به رفع آن اقدام کنید. در مواقعی شاید لازم باشد که لوله کشی مجدد انجام شود.

انواع اسید لوله بازکن

محلول های اسیدی و اسید لوله بازکن موجود در بازار

اگر در هنگام گرفتگی لوله های فاضلاب قصد استفاده از اسید لوله بازکن را داشتید ابتدا به نوع گرفتگی لوله و سپس به جنس لوله های بکار برده شده در لوله کشی ساختمان دقت کنید و با توجه به این موارد نوع اسیدی که مورد نیاز است را خریداری و جهت بازکردن گرفتگی لوله از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که در مرحله اول برای رفع گرفتگی لوله از فنر لوله بازکنی استفاده کنید و در صورتیکه با استفاده از فنر لوله بازکنی مشکل گرفتگی لوله برطرف نشد می توانید از محلول های لوله بازکنی استفاده کنید. رفع بوی بد چاه فاضلاب در طرشت غرب تهران

نکات ایمنی در استفاده از اسید های لوله بازکنی

  • استفاده از دستکش و ماسک و عینک در هنگام استفاده از هرگونه اسیدی
  • باز کردن درب و پنجره ها در زمان استفاده از اسیدها
  • اسیدها را دور از دسترس اطفال قرار دهید

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *