توضیح کامل در مورد چند توصیه مهم در نصب کولر گازی اسپلیت با هدف کاهش انرژی و مصرف بهینه ی انرژی

در این مطلب قصد داریم توصیه های مهمی را در جهت نصب اسپلیت ها با هدف کاهش انرژی و مصرف بهینه ی انرژی برای شما بیان کنیم

چند توصیه مهم در نصب کولر گازی اسپلیت

۱ – هیچوقت محل ورود یا این که خروجی هوای دستگاه های تهویه مطبوع را مسدود نکنید . این کار قادر است موجب رجوع و برگشت هوای خروجی به طور بی واسطه به دستگاه و یا این که نرسیدن هوای کافی به دستگاه شود . همینطور رجوع و برگشت بدون واسطه هوا از مسیر خروجی دستگاه سبب کاهش بازده دستگاه می شود و در هر دو دستگاه داخلی , بیرونی , تبادل حرارتی مطلوب , در بین هوا و مبرد انجام نده و فشار غیر نرمال در سیستایجاد می شود و در طولانی بازه سبب ساز جراحت جدی به کمپرسور میشود . دستگاه داخلی و بیرونی سیستم های اسپلیت بایستی در فضایی نصب گردند که جریان هوای کافی جهت تبادل حرارتی وجود داشته باشد , در غیر این صورت بازدهی دستگاه به شدت کاهش می‌یابد . آموزش نحوه شارژگاز کولرگازی

۲ – هیچ گاه دستگاه های تهویه مطبوع را در حفاظ بسته قرار ندهید ; به دلیل آن که احتمال دارد هوای خروجی مستقیما وارد دستگاه شده و موجب پیدایش اشکال و عدم کارکرد درست شود . ضمننا خدمت و دسترسی به دستگاه هم اختلال خواهد بود . در سود افت بازده در دستگاه بوجود آمده و نهایتا سبب صدمه دیدن کمپرسور خواهد شد .

۳ – هیچ وقت محل ورود یک دستگاه بیرونی روبروی خروجی دستگاه دیگر قرار نگیرد . این کار سبب ساز افت راندمان خروجی دستگاه می شود در صورت نصب یک‌سری دستگاه کنار نیز آنان را پهلو به پهلو یا این که پشت به پشت نصب کنید . ورود هوای گرم بیرون شده از یک دستگاه بازده دستگاه روبرو را به شدت کاهش می‌دهد .

۴ – به گردش درست هوا در دستگاه بیرونی اعتنا کنید . سرعت باد بایستی بیشتر از ۷ متر بر ثانیه باشد در صورت کار نکردن فن دستگاه بیرونی , نکن است صدمات جدی به سیستم وارد شود . دقت داشته باشید یونیت بیرونی بایستی به نحوی نصب شود که باد از روبرو به آن وزیده نشود , در غیر این صورت راندمان دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد .

نصب دستگاه اسپلیت

توجه به وضعیت نصب دستگاه اسپلیت

۵ – به وضعیت نصب دستگاه بیرونی اعتنا فرمایید :
این دستگاه را در مکان هایی که احتمال جمع شدن برف روی آن موجود است نصب نکنید
در حالتی که در یک پارکینگ این دستگاه را نصب میکنید اعتنا فرمائید که خودرو جلوی آن بوستان نشود و راه و روش هوار را مسدود نکند
نصب دستگاه در سایه سبب ارتقاء بازده و کاهش مصرف برق می شود . ضمننا به کار گیری از سایه بان در شرایطی‌که که مزاحم گردش هوا نباشد سفارش میشود .

۶ – زمانی دستگاه داخلی را به طور دیواری نصب میکنید توجه نمائید راه لوله در آن حتما گشوده بوده و محل نصب تماما مرحله باشد تا آب از دستگاه چکه نکند . هیچ وقت از لوله در‌این مشترک برای دو دستگاه استفاده ننمایید .

۷ – محل نصب دستگاه اسپلیت را به نظر سرویس و تعمیرات در جای مطلوب در حیث بگیرید ; تا در صورت پیدایش اختلال و نیاز به تعمیرات به ایراد بر نخوریم . سفارش میشود دستگاه را بر روی پشت بام یا این که ایوان نصب فرمائید تا در مواقع لزوم به راحتی به آن دسترسی داشته باشید .

۸ – محل نصب دستگاه بیرونی را به حیث صدا و لرزش و همینطور هوای گرم خروجی آن پیش گویی فرمائید . صدا و هوای گرم خروجی از دستگاه بیرونی احتمال دارد موجب سلب آسایش مصرف کننده و سایرین شود .

۹ – نصب دستگاه بیرونی در نزدیکی مولده های حرارتی و دودکش خطا است ; چون منجر افت بازده و خرابی دستگاه خواهد شد . نصاب کولر گازی مشهد

۱۰ – دستگاه داخلی را در سطحی صحیح و سطح نصب نمایید . عدم نصب درست احتمالا موجب توزیع نامناسب مبرد در کویل دستگاه و همینطور تخلیه غیر مناسب آب تقطیر شده و آب از بخش های دیگر چکه کند .

۱۱ – دستگاه های داخلی سقفی بایستی در مسافت مطلوب از مرحله زمین نصب شود در غیر این صورت , توزیع و پرتاب هوا به طور مطلوب نبوده و سرمایش یا این که گرمایش به طور درست انجام نخواهد شد .

۱۲ – دما را به طور مطلوب تنظیم فرمائید در غیر این صورت موجب استهلاک زودرس دستگاه خواهد شد .

۱۳ – دستگاه های داخلی اسپلیت را در معرض هوای گرم و مرطوب محیط خارج نصب نکنید ; چرا‌که موجب حیف کردن سرمایش و تقطیر رطوبت و در نتیجه جمع شدن آب در حوالی دستگاه می شود . همینطور از ورود هوای محیط به درون اتاق و خروج هوای اتاق به خارج در طولانی مقطع خودداری فرمایید ; چرا‌که راندمان سیستم را به شدت کاهش می‌دهد .

نصب دستگاه اسپلیت

۱۴ – دستگاه داخلی , به ویژه در موقعیت گرمایش می بایست در محلی مطلوب نصب شود تا توزیع مطلوب دما و جریان هوا در تمام محیط وجود داشته باشد .

۱۵ – دستگاه های داخلی را در مکان هایی که هوای آن ها دربردارنده دود , گرد و غبار و ذرات آویزان ریز است ( مثل کارگاه های صنعتی ) نصب ننمایید ; چراکه موجب گرفتگی فیلتر و کویل اواپراتور شده و نهایتا موجب افت بازده دستگاه می شود . توضیح کامل در مورد چند توصیه مهم در نصب کولر گازی اسپلیت با هدف کاهش انرژی و مصرف بهینه ی انرژی

۱۶ – دستگاه را در معرض لرزش و صدای شدید نصب نکنید , لرزش و صدای شدید دستگاه هایی مثل دستگاه تراش می‌تواند روی میکروپروسسورهای دستگاه و قطعات با اهمیت آن تاثیر بگذارد .

۱۷ – مراقب باشید که در هنگام نصب , گرد و غبار و ذرات ریز وارد لوله های مبرد نشود . این ذرات احتمال دارد لوله موبین را مسدود نموده یا این که به کمپرسور صدمه بزند و موجب کوتاه شدن قدمت کمپرسور شود . در مواردی که سر لوله باز است , حتما به وسیله یک درپوش آنرا ببندید تا از ورود ذرات و گرد و غبار به درون لوله پرهیز شود . باطن لوله های مسی را بعد از خرید و گذشته از شروع فرایند لوله کشی حتما به وسیله گاز ازت منزه نمائید تا از گرد و غبار و یا این که ذرات ریز احتمالی تخلیه شود .

۱۸ – مراقب باشید که آب وارد لوله های مبرد نشود , ورود آب به سیستم و لوله های مبرد , لوله موبین را مسدود نموده و یا این که به کمپرسور صدمه میزند . در مواردی که سر لوله ها باز است مراقب باشید آب باطن آنان نرود و همینطور در روزهای بارانی تحت قطرات باران لوله کشی ننمایید , به دلیل آنکه احتمالا آب باران و رطوبت وارد لوله

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *