مراحل تست سیستم های لوله کشی ساختمان

تست لوله کشی ساختمان در لوله بازکنی لشگرک

لوه کشی ساختمان : تست سیستمهای لوله كشی

 

آزمایش سیستم لوله کشی یکی موردها با اهمیت بعد از نصب بی نقص است تا شما از درستی رابطه لوله و اتصالات اطمینان حاصل کنید .

با اعتنا به ساختار لوله های پلیمری و خوی انها علیه وضعیت آزمایش و تاثیراتی که اختلاف دمای محفظه و اب احتمالا روی نتایج آزمایش داشته باشد انجام آزمایش فشار مطابق وضعیت اعلامی اطمینان شما‌را نسبت به انجام درست نصب بی نقص سیستم لوله کشی مضاعف میکند .

نكات شایان توجه قبلی از آزمایش

از فشار سنجی به کار گیری كنید كه فشار MAX آن دست کم bar 1/0 باشد . فشار سنج را در پایینترین نقطه سیستم لولهكشی نصب کنید .

برای اتصال پمپ آزمایش به سیستم لولهكشی از شیر انقطاع و وصل مصرف شود تا بعد از وصال فشار به میزان متبوع پمپ از مدار انقطاع گردد .

اعتنا کنید آب زمینه مصرف با محفظه نیز دما باشند ( از آب سرد در تابستان یا این که از آب گرم در زمستان به کار گیری نكنید و عملکرد کنید محفظه در حین آزمایش چه بسا المقدور در وضعیت اثبات دمایی باقی بماند ) .

تست لوله کشی ساختمان

آماده سازی لوله های جهت آبگیری

 

از محكم بودن همگی اتصالات دندهای و پرسی و بسته بودن بقیه در پوشها اطمینان حاصل کنید . لوله بازکنی خیابان داودی فوری

سیستم را با آب منزه كاملاً مالامال کنید .

هوای سیستم را كاملاً تخلیه کنید .

تست مقدماتی سیستم های لوله کشی

تخلیه چاه و لوله بازکنی شهر زیبا غرب تهران

الف ) فشار سیستم را به ۱۵ bar برسانید ( ۵/۱ برابر حداکثر فشار کارکرد سیستم ) و ۳۰ دقیقه شکیبایی كنید در شرایطی که بعد از این مقطع افت فشار كمتر از ۶/۰ bar باشد و هیچگونه نشتی مشاهده نگردد این سطح قضیه تأیید است .

ب ) بعد از تأیید سطح الف به سیستم ۱۰ دقیقه استراحت دهید و مجدداً فشار سیستم را به bar 15 برسانید و ۳۰ دقیقه شکیبایی كنید در شرایطی که بعد از این مقطع افت فشار كمتر از ۶/۰ bar باشد و هیچگونه نشتی مشاهده نگردد این سطح موضوع تأیید است .

خدمات کندن چاه خیابان لاله زار تهران

تست نهایی سیستم های لوله کشی

 

فورا بعد از تأیید آزمایش مقدماتی و قبلی از اینكه سیستم امكان استراحت پیدا كند فشار را مجدداً بهbar 15 برسانید . در شرایطی که بعد از ۲ ساعت افت فشار كمتر از ۲/۰ bar باشد و هیچگونه نشتی در سیستم مشاهده نگردد آزمایش پایانی موضوع تأیید است .

نكات شایان توجه بعد از آزمایش

نکاتی که پس از تست سیستم های لوله کشی باید به آن توجه داشت

تست لوله کشی ساختمان

در حین مقطع آزمایش سیستم مسئله بازدید قرار گیرد تا عدم وجود نشتی در سیستم اطمینان حاصل گردد . فورا بعد از انجام آزمایش روی كلیه لولهها با به کار گیری از ملات سبك پوشانده شود تا از زخم دیدن آن‌ها پرهیز گردد . در فصل سوزوسرما بعد از آزمایش با تخلیه آب مدار از یخ زدگی آب داخل سیستم پرهیز کنید . در شکل تغییر‌و تحول در سیستم لولهكشی می بایست آزمایش مجدداً انجام گیرد .

فرم آزمایش فشار و بیمه طومار

مجریان متشخص می بایست بعد از اتمام لوله کشی نسبت به انجام آزمایش فشار مطابق وضعیت اعلامی در پشت بیمه طومار مبادرت و بعد از کامل شدن و مهر و امضا بیمه طومار آن را در مشت صاحبکار قرار دهند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *