چرا حمل نخاله های ساختمانی یکی از مهم ترین کارهای شهرداری است؟

براساس گزارش سایت شهرداری , مدیرعامل اداره رئیس پسماند شهرداری تهران همینطور بیش تر کرد : حمل مخزن های پر شده بوسیله پیمانکار با داشتن صفحه مسیر و رعایت ضوابط حمل پسماند و ارائه قبض رسید مخزن و همینطور پرداخت هزینه بوسیله آفریننده به پیمانکار هم در‌این طرح پیش گویی شده‌است .

حمل نخاله یکی از مهم ترین کارهای شهرداری

جعبه های حمل نخاله های ساختمانی به طور مکانیزه برای جمع آوری نخاله های خرد و فضای سبز در تراز شهر نصب می شود . مدیر سازمان سرویس ها شهری شهرداری اصفهان با اعلام اين خبر اعلام کرد : روزانه ۱۲۰۰ تن ضایعات ساختمانی در شهر اصفهان گردآوری می شود , در این جهت شهرداری برای محافظت پاکیزگی شهر و جا به جایی نخاله های ساختمانی تجهیزات ویژه ای در حیث گرفته است . غلامرضا ساکتی افزود : در سوی نگهداری پاکیزگی شهر و ایمنی شهروندان , در گروه سرویس ها شهری برای حمل نخاله های کمتر از حجم یک کامیون مشتمل بر نخاله های خرد , اداره سرویس ها موتوری شهرداری اصفهان قراردادی با یک کمپانی در قالب برگزاری مناقصه انعقاد کرده که مبتنی بر این قرارداد جعبه های حمل نخاله در مرحله شهر به طور مکانیزه برای شهرداری جهت نخاله های عمرانی , خرد و فضای سبز و نیز برای شهروندان نصب می شود . چرا حمل نخاله های ساختمانی یکی از مهم ترین کارهای شهرداری است؟

یکی از بزرگ ترین دغدغه ها و زخم های زیست محیطی , تخلیه نخاله های ساختمانی در کناره کناره این شهر است , از کویر های اطراف شهر گرفته تا بزرگراه ها و بزرگ راه های در بین راهی , این در حالی است که مکان هایی برای تخلیه نخاله ها ثبت شده ( همچون گردنه زینل ) مرتبط با گروه کمپانی پسماند شهرداری است ; البته متأسفانه شاهد تخلیه نخاله های ساختمانی در بستر رودخانه و جاده های شهر هستیم .

حمل نخاله های ساختمانی

ایجاد دفاتری برای نظارت بر حمل نخاله های ساختمانی در سطح شهر

مدیر سازمان سرویس ها شهری شهرداری اصفهان دراین مورد اظهار کرد : به خواسته کار گسترده این مجموعه , در بخشها متفاوت شهری اعم از ناحیه ۶ شهرداری اصفهان دفاتری فعال شده تا بعد از اعلام نیاز شهروندان جعبه های حمل نخاله به طور مکانیزه در نقاط درخواستی نصب شود . او با اشاره به این‌که جعبه های حمل نخاله از زمان نصب در محل درخواستی تا ۴۸ ساعت زمان برای پر سازی داراست و جهت همیاری بیشتر با شهروندان گهگاه تا سه روز نیز در محل درخواست شده باقی میماند , اذعان کرد : ظرفیت حمل نخاله این جعبه ها در حدود سه تن است و با‌یقین اجرای این طرح به محافظت زیبایی و شست و رفت شهر و همینطور اعتنا بیشتر به مباحث ایمنی شهروندان امداد می نماید .

ساکتی یادآور شد : این جعبه ها در کنار ساختمان هایی که تعمیرات دارا هستند یا این که در اکنون ساخت و ساز می باشند , با رعایت مورد ها ایمنی و استانداردهای نظر شده در راهبرد ها نصب می شود . او بابیان این‌که شهروندان هنگام ساخت و ساز یا این که انجام تعمیرات ساختمانی ملزم به استفاده از باکس های حمل نخاله می‌باشند , اظهارکرد : در‌حالتی که از این جعبه ها استفاده نشود از طرف شهرداری برخوردهای واجب صورت می‌گیرد ; چون طبق ضابطه شهروندانی که نخاله های ساختمانی را در محل های غیرمجاز تخلیه نمایند , با پیگرد رسمی و جریمه مواجه میگردند .

ریختن مصالح و نخاله های ساختمانی از تخلفات می باشد

ریختن مصالح و نخاله های ساختمانی هنگام تغییرات و ساخت و سازها اعم از تخلفاتی می‌باشند که رئیس پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان هم برای پیشگیری و رفع آن ها عملکرد می نماید . نخاله های ساختمانی علاوه بر برهم زدن صورت زیبای شهر , مخاطرات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی را ساخت نموده است . از این رو , به خواسته پاكیزگی هر چه خوبتر محیط شهری و تسهیل در دسترسی شهروندان به امكانات ویژه حمل نخاله های ساختمانی و تفکیک و جداسازی پسماندها , مدیریت حمل نخاله های ساختمانی در امر کار شهرداری اصفهان قرار گرفت .

حمل نخاله های ساختمانی حمل نخاله خطرها حمل مصالح ساختمانی حمل و نقل درونشهری و برون شهری درکمین شهروندان

در پیشین برای نخاله های متفرق ساختمانی هیچ روش و قانون اجرایی وجود نداشت و ضایعات به طور غیر مجاز گردآوری و حمل میشد که همین زمینه سبب به پیدایش مشکلاتی در تراز شهر می‌شد , در این مسیر طی جلسات مکرر با متولیان فرمان و با همیاری اداره رئیس پسماند شهرداری , بیشتراز ۵۶ کمپانی حمل نخاله های ساختمانی فعال سازی شد . در شهر اصفهان از سال ۱۳۸۱ تاكنون دفع نخاله های ساختمانی در محل گردنه زینل به طور هدایت شده و پایین ارزیابی اداره مدیر پسماند انجام می پذیرد . پیشین از این مورخ نخاله های ساختمانی ایجاد شده در تراز وسیعی از کویر های اطراف شهر تخلیه میشد .

نخاله های ساختمانی بعد از گردآوری در دو مكان محل گردنه زینل و محل تازه ( جاده فرودگاه ) انجام می پذیرد که‌این مبادرت با هماهنگی و همیاری سازمان رویه سبب ساز به دوری از تخلیه نخاله ها در لبه جاده ها شده‌است . همینطور مركزی تحت عنوان ماشین کرایه ای گردآوری نخاله های كم حجم ساختمانی فعال سازی شده‌است كه بعداز برقراری تماس و ارائه نشانی از سوی شهروندان , نسبت به گردآوری آن مبادرت می شود .

برای سوق‌دهی نخاله های ساختمانی در شهرستان اصفهان فقط تیم مدیر پسماند شهرداری اصفهان فعال بود و برای کاهش مشکلات ۱۳ شهر و ۱۸۰ روستای شهرستان اصفهان طرح جامع مدیر پسماند شهرستان اصفهان با همیاری یک کدام از شرکت ها شهرک علمی و تحقیقاتی پایه گذاری کردن شد و کمپانی پسماند شهرستان وظیفه پیگیری این طرح را بر عهده داشت . اصفهان رکورد بیشترین میزان پسماند ساختمانی را به اسم خویش ثبت کرده و این درحالی است که برنامه های منظمی برای در اختیار گرفتن و کاهش آن از مبدأ آگاهی شده‌است .

از آنجایی که مکان هایی برای تخلیه نخاله ها در لحاظ گرفته شده با متخلفین این طرح به شدت برخورد می شود . مدیر سازمان سرویس ها شهری شهرداری اصفهان یک خبر دیگر نیز برای شهروندان بخشید و آن این‌که به طور پایلوت قرار است مخزن های پسماند خشک و تر به طور مکانیزه در نقاط متفاوت شهر برای ذخیره سازی موقت این پسماندها نصب شوند . او تصریح کرد : درین رابطه با یک کمپانی وارد تراز مناقصه شده ایم , ولی فعلا دو مخزن به طور پایلوت در دو بوستان شهر اصفهان نصب شده‌است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *