خدا حافظی با بوی بد توالت و سوسک ها توسط چاه بست توالت!

در بعضی کشورها مثل ایران و کشورهای اطراف برای تولید از سنگهای تخت یا همین سنگ توالت ایرانی استفاده می کنند که از مشکلات هم زیاد به دور نیستند و ضعف ها و کاستی هایی دارد که برای مثال گرفته شدن توالت فرنگی، نداشتن فلاش تانک و … از جمله آنهاست.
برای برطرف کردن نقص های دستشویی ایرانی یک راه حل کاربردی و البته خیلی ساده وجود دارد و آن ساخت و اختراع اقسام چاه بست توالت ایرانی است در اینجا قصد داریم که در این مورد توضیح دهیم و کاربردها و فواید انواع چاه بست توالت را برای شما بیان کنیم.

آشنایی با کارکرد چاه بست توالت یا چاه بند

چاه بست توالت ایرانی در واقع همان قطعه پلاستیکی و دایره ای شکل است که در اکثر خانه ها و توالت ها استفاده می شود و به طور کامل از اسم آن هم پیداست.
این قطعه در گلوگاه ورودی سنگ توالت قرار دارد که با توجه به نوع سنگ دستشویی از انواع مختلف کوتاه معمولی و یا بلند آن استفاده می شود که البته در مورد چاه بست توالت معمولی می شود آن را به عنوان کوتاه هم استفاده کرد.

باید بدانید که چنانچه با وجود چاه بست توالت هنوز هم مشکل گرفتگی در لوله های فاضلاب سرویس بهداشتی منزلتان وجود دارد و شما نیز یک فرد مبتدی و بدون تجربه در این زمینه می باشید که با استفاده از روش های خانگی هم به نتیجه ای نرسیده اید در این مواقع باید از خدمات لوله های بازکن های حرفه ای که با استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به رفع گرفتگی می نمایند استفاده کنید.
برای این منظور مثلاً افراد لوله بازکن در سید خندان بلافاصله پس از تماس در کمتر از ۳۰ دقیقه خود را به محل مورد نظر شما می رسانند و با استفاده از تجهیزات پیشرفته لوله بازکنی بدون آسیب به سیستم لوله کشی فاضلاب کار را به شما تحویل می دهند.

باید بدانید که این موضوع چاه بست توالت یا چاه بند فقط مخصوص دستشویی ایرانی است و اصلاً در توالت فرنگی هیچ چاه بستی استفاده نشده و کاربردی ندارد و تنها چیزی که میشود برای توالت فرنگی استفاده کرد همان دربیست که بالای سنگ توالت فرنگی وجود دارد که گاهی اوقات به اشتباه بعضی افراد آنرا چاه بست توالت فرنگی می گویند.

با وجود اینکه این قطعه ظاهری ساده دارد اما اصولی طراحی شده تا مشکلات توالت ایرانی را تا حد زیادی برطرف کند.
همانطور که می بینیم با توجه به توسعه ساخت و سازها در توالتهای ایرانی ویژگی های جدیدی اضافه شده که آن را بهتر کرده است مثل انواع چاه بست های توالت که امروزه اصلا شباهتی به توالت های قدیمی که شبیه ذوزنقه بودند، ندارند.

معرفی مزایای چاه بست توالت در برطرف کردن مشکلات توالت ایرانی

برطرف کردن بوی بد با چاه بست توالت

همیشه گازهای ناشی از تخمیر فضولات فاضلاب از چاه فاضلاب بلند می شود و به سمت بالا حرکت می کند و وقتی که به سیفون توالت می‌ رسند با آب ترکیب می شوند.
بعد از مدتی که زمان کوتاهی هم هست آب سیفون بوی بدی می گیرد و این بو در فضا پخش می شود و بنابراین یکی از راه های ساده ای که می تواند از این بو بکاهد، استفاده از چاه بست در توالت ایرانی می باشد و جلوی این امر را تا حدودی می گیرد البته روش ها و راهکارهای دیگر نیز برای رفع بوی بد فاضلاب وجود دارد که در مراحل بعدی چنانچه مشکل هنوز برطرف نشده بود به سراغ آنها می رویم.

از جمله روش های موثر علاوه بر چاه بست توالت در رفع بوی نامطبوع، فنر زدن لوله ها می باشد که افراد لوله بازکنی سایت برچسب با دارا بودن انواع و اقسام تجهیزات رفع گرفتگی در خدمت شما عزیزان می باشند کافیست با توجه به منطقه محل سکونت خود نزدیکترین لوله بازکن را انتخاب کنید مثلاً لوله بازکن شهران علاوه بر این منطقه دیگر مناطق اطراف را نیز تحت پوشش خود دارد و با یک تماس خود را سریعاً به شما می رساند.

چاه بست توالت؛ مانعی برای ورود و افتادن اشیا یا به درون چاه

با توجه به مطالبی که گفته شد دستشویی ایرانی دهانه بزرگی دارد که بر سر چاه قرار دارند و باعث می‌شود که اشیایی درون چاه بیفتد و آن اشیا به سرعت وارد سیفون می‌شوند و دیگر نمی توان به آن دسترسی داشت برای درآوردن آن هم می توانید خودتان با استفاده از راهکارهای لوله بازکنی در منازل اقدام به بیرون آوردن آن نمایید و یا از خدمات لوله بازکنی تهران در سایت برچسب استفاده کنید.

چاه بست توالت هم قطر ورودی چاه را کوچک می کند و هم از افتادن اشیا سبک در صورت بسته بودن دریچه جلوگیری می نماید و باعث می شود که وسیله‌ ای به داخل چاه نیفتد.
اما همیشه باید در توالتهای فرنگی مواظب باشید زیرا در صورتی که اشیا درون چاه بیفتد چون چاه بستی بر روی دریچه فاضلاب وجود ندارد و هنوز نیز اختراع نشده است نباید بلافاصله سیفون را بکشید تا اشیاه به چاه فاضلاب نروند.

مانعی برای ورود سوسک یا حیوانات موذی به داخل منازل

می دانید که معمولاً در چاه های فاضلاب سوسک و حیوانات موذی وجود دارند و در دستشویی ایرانی به دلیل اینکه دهانه خروجی بزرگ است سوسکهای بزرگ با شنا کردن قابلیت ورود به استخر سیفون را دارند و به فضای دستشویی را پیدا میکنند و این از مشکلات بسیار بزرگی است که گریبان خانمهای خانه دار می شود.

در صورتی که از چاه بست توالت استفاده کنید به راحتی می توانید مانع ورود سوسک ها به درون فضای توالت شوید و به حدی مشکل ورود سوسک به درون منزل و سرویس بهداشتی اهمیت دارد که بعضی از افراد اسم چاه بست توالت را چاه بست سوسک گذاشته اند و به این نام آن را می شناسند زیرا با چاه بست توالت می توان از ورود حشرات و سوسکها به منزل جلوگیری کرد.

چگونگی نصب انواع چاه بست توالت

کافیست برای نصب و قرار دادن چاه بست ها ابتدا اگر چاه بست قدیمی درون چاه وجود دارد آن را توسط قلاب یا با دست بیرون بکشید و سپس چاه بست جدید را به گونه ای قرار دهید که دریچه های آن به سمت چپ و راست سنگ‌ توالت باز و بسته شود و یا در صورتی که تک در باشد در چاه بست به سمت عقب سنگ باید باز شود.

 چاه بست های دستشویی را می توان با توجه به شکل آن به دایره و بیضی تقسیم کرد و فقط به خلاقیت سازنده و یا طرح و مدل سنگ توالت بستگی دارد.
در توالت های اریب شکل ورودی و دهانه چاه آن به زیر است که باید از چاه بست های بیضی مانند استفاده کنید تا کاملا درون دهانه چاه بنشیند و فضای خالی وجود نداشته باشد.

بهترین نوع چاه بست ایرانی، چاه بستی است که از فنر مقاوم و پلاستیک براق تری ساخته شده باشد، البته از میان انواع چاه بست، چاه بست دو درب بهترین نوع می باشد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *