راه های درمان مسمومیت با لوله بازکن های شیمیایی

استفاده از مواد اسیدی قوی برای باز کردن لوله، در طولانی مدت باعث بروز مشکلاتی در افراد می شود که یکی از آثار آن بروز مسمومیت با لوله بازکن های شیمیایی می باشد.

نحوه بروز مسمومیت با لوله بازکن های شیمیایی

وجود محلول های لوله بازکن در منزل ممکن است مشکلات و خطرهای زیادی به وجود آورد بین افرادی که با این محلول ها دچار مشکل می شوند کودکان بیشترین سابقه را دارند؛ زیرا به دلیل شباهت این مواد به خوراکی ها، آب میوه ها ممکن است آنها را بخورند و خطرات جانی مرگباری را برای خود به وجود آورند.
جهت درمان مسمومیت با اسید لوله بازکن برای فردی که دچار این حادثه شده باید فوراً به پزشک متخصص مراجعه نمود زیرا این اسید باعث پارگی در نای و در برخی موارد موجب مرگ فرد می شود.

اما نکته مورد اهمیت این است که شرکت های تولید این محلول ها برای جلوگیری از هر گونه خطری این محصولات را با بسته بندی های خاص ارائه می دهند و بنابراین خطرهای این مواد را به حداقل می رسانند.
با این حال به جای استفاده از روش باز کردن لوله به کمک اسید لوله بازکنی، می توان از روش های خانگی و یا حتی خدمات سایت های آنلاین که کم خطرتر می باشد در این زمینه استفاده کرد.

امروزه با زیاد شدن خدمات آنلاین، نمی توان از هر منبعی خدمات لوله بازکنی تضمینی و مطمئن دریافت نمود. اما سایت برچسب لوله بازکنی با ارائه خدمات ۲۴ ساعته از شمال گرفته تا جنوب و از شرق تا غرب تهران به صورت شبانه روزی به شما فرصت انتخاب ماهر ترین لوله بازکن در محل سکونتتان می دهد. به عنوان مثال عملکرد لوله بازکن در ولنجک از سوی تیم رضایت سنجی مورد ارزیابی قرار می گیرد و سپس بر اساس میزان کیفیت کار به وی امتیاز داده می شود و شما با خیال راحت و در اولین فرصت می توانید به نزدیکترین تکنسین در نزدیکی محل سکونت خود درخواست دهید.

معایب و عوارض استفاده از لوله بازکن های شیمیایی

استفاده از مواد قلیایی مثل محلول لوله بازکنی بسیار خطرناک تر از استفاده از مواد اسیدی است. سوراخ شدن مری، التهاب و سوختگی های شدید در آن یکی از عوارض جدی استفاده از این محلول هاست، حتی می تواند منجر به مرگ شود و نکته ترسناک این قضیه بی اثر بودن روش های درمانی است.

یکی از محلول های لوله بازکنی که می توانید در صورت نیاز استفاده کنید، محلول صاف می باشد زیرا علاوه بر تاثیرگذاری زیاد آسیب به لوله وارد نمی‌کند اما آنها هم مثل تمام محلول های لوله بازکنی خطراتی دارند و نیاز به رعایت یکسری نکات در هنگام استفاده از آن می باشد.

درمان مسمومیت ناشی از لوله بازکن های شیمیایی

  • لازم است قبل از انجام کارهای حساس، ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید و سپس فرد آسیب دیده را با آب سرد شستشو دهید و در سریعترین زمان به اورژانس زنگ بزنید.
  • عدم وادار کردن فرد مسموم به استفراغ برای جلوگیری از تشدید احساس سوختگی
  • مواد خنثی کننده به فرد مسموم ندهید و روشهای اصولی را به کار بگیرید.
  • بدانید که پزشک ها از هرکسی یا روشی بیشتر به شما کمک می کنند و در صورت بروز مشکل به صورت اصولی آن را حل می نمایند.

برای جلوگیری از هر مشکلی ابتدا لازم است کودکان خود را آگاه کنید که به این مواد نزدیک نشوند و آن را از دسترس شان دور کنید و سپس با مشاهده هر گونه گرفتگی ابتدا روش های دیگر را امتحان نمایید و در صورت نیاز از خدمات شبانه روزی سایت barchasb.net در این زمینه کمک بگیرید و یا مقالات سودمند و آموزشی آن را در قسمت وبلاگ مطالعه نمایید.

پزشکان و متخصصان در درمان مسمومیت با لوله بازکن اسیدی، ابتدا با انجام آندوسکوپی، میزان سوختگی را مشخص می کنند و اگر سوختگی شدید باشد، آن هارا جراحی می کنند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *