نحوه آشنایی با باز کردن لوله های فاضلاب ساختمانی

روش بیرون آوردن اشیا قیمتی در لوله بازکنی رسالت 

شیوه شناخت با گشودن لوله های فاضلاب ساختمان

لوله های فاضلاب ساختمان که در خدمت های بهداشتی و آشپزخانه درنظرگرفته شده گردیده اند شاید در گیر گرفتگی شوند و اصطلاحا آب کثیف فاضلاب بالا بیاید , برای رفع این قضیه و گشودن لوله های فاضلاب شیوه های متفاوتی متناسب با مکان موجود است , ولی چه خوبتر است با رعایت نکاتی از گرفتگی لوله های فاضلاب پیشگیری کنیم تا از گذراندن زمان و هزینه برای گشودن آن ها خودداری شود .

باز کردن لوله فاضلاب

باز کردن لوله های فاضلاب و دلایل بسته شده ان ها

از مهمترین عوارض بسته شدن لوله های فاضلاب می شود به موردها ذیل اشاره نمود :

اجرای غیر مناسب شیب بندی لوله کشی در هنگام نصب لوله های فاضلاب

قطر غیر مناسب لوله های فاضلاب بکار رفته

به کارگیری غلط و غیراصولی از خدمت های بهداشتی

به کارگیری نکردن از صافی در لگن های بهداشتی و کف شورها و لوله ناودان

کارگذاری غلط خدمت های بهداشتی بر روی لوله های فاضلاب ( که نفوذ دوغاب سیمان و قیر و نخاله های ساختمانی در داخل لوله های فاضلاب را به‌دنبال دارااست )

به کارگیری از اتصالاتی با زاویه ای غیر ظریف و غیر مناسب

باز کردن لوله فاضلاب.

بررسی و تشخیص محل گرفتگی لوله فاضلاب

تشخیص محل گرفتگی کانال فاضلاب : لوله بازکنی شهرک کاروان شبانه روزی

برای یافتن محل گرفتگی کانال فاضلاب مقدمه می بایست به طرز اجرای لوله کشی فاضلاب اعتنا نمود . محل لوله های فرعی فاضلاب خدمت های بهداشتی را غالبا در داخل سقف های کاذب یا این که زیرسقف ها قرار میدهند که از آنجا می توانایی روئت کرد که فضولات کدام یک از خدمت های بهداشتی با لوله افقی به لوله کلیدی عمودی منتقل و از آنجا در چاه تخلیه می شود . در حالتی‌که گرفتگی کانال فاضلاب به طبقه زیرزمین مربوط باشد , نقشه پلان کانال فاضلاب آن می بایست جانور باشد تا بتوان به چگونگی انتقال فضولات خدمت های بهداشتی طبقه زیرزمین پی موفقیت . در‌حالتی که سینک ظرف شویی , دست شویی , وان و زیردوشی در گیر گرفتگی شده باشند و فضولات هرمورد از خدمت های روایت شده به طرف چاه تخلیه نشود , پیشین از هرگونه اقدامی با گذاشتن ظرفی در ذیل سیفون و زیراب خدمت های فوق , مبادرت به گشودن سیفون ها می شود . بعداز گشوده نمودن سیفون می بضاعت علت گرفتگی را اخذ و اقدامات واجب را انجام اعطا کرد , چون شاید علت گرفتگی و در فیض عدم تخلیه فضولات , بسته شدن زیراب توالت یا این که مالامال شدن سیفون باشد . در غیر این شکل می بایست با انجام تست تخلیه فضولات از خدمت های همسایه , محل گرفتگی کانال فاضلاب را تشخیص اعطا کرد . در اینجا با داشتن پلان لوله کشی کانال فاضلاب یک ساختمان و طرح نمونه هایی می بضاعت محل گرفتگی کانال فاضلاب را در ساختمان پیدا کرد . 

باز کردن لوله فاضلاب

در حین به کارگیری از سینک ظرف شویی , چنانکه انتقال فضولات ظرف شویی به درون آشپزخانه از روش کفشوی باشد , گرفتگی فاضلاب به نصیب انتهایی لوله کلیدی ( دوعدد زانوی٤٥ متصل به رایزر ) , لوله های عمودی و یا این که لوله فرعی پیشین از سه راهی ( نقطه A ) وابسته است که می توانایی از روش کف شوی , لوله عمودی فاضلاب ظرف شویی یا این که روزنه بازدید که در انتهای لوله کلیدی قرار گرفته است , مبادرت به گشودن لوله فاضلاب کرد .

در هنگام به کارگیری از سینک ظرف شویی , در‌حالتی که تخلیه فضولات آن از روش لوله کلیدی انجام نگیرد و از روش کف شوی بیرون نشود , محل گرفتگی شاید مرتبط با سیفون و زیراب ظرف شویی یا این که نقطه A ( پیشین از سه راهی ۴۵ سکو ) خواهد بود .

در موقع شست وشوی کف آشپزخانه , در‌حالتی که پساب ناشی از شست وشو از روش کف شوی بیرون نشود , محل گرفتگی , به عبارتی موردها اشاره شده در بند یک است و طبق آن می بایست برای گشودن لوله فاضلاب مبادرت کرد . خدمات فلاش تانک غرب تهران

راه های جلوگیری از گرفتکی لوله های فاضلاب

در‌حالتی که از هیچ کدام از محل های تخلیه اشاره شده فضولات بیرون نشود , محل گرفتگی از بعداز نقطه A تا نقطه انتهایی لوله کلیدی و لوله افقی منتهی به چاه فاضلاب یا این که پرشدن چاه خواهد بود .

خدمت های ساکن در سمت و سوی چپ پلان لوله کشی کانال فاضلاب طبقه اولیه ساختمان ( دربرگیرنده دستشویی و دست شویی و گرمابه )

در شکل به کارگیری از وان گرمابه , چنانکه فضولات تخلیه نگردد و از روش کف شوی گرمابه بیرون نشود , محل گرفتگی فاضلاب در لوله کلیدی است .

در شکل شست وشوی کف گرمابه در‌حالتی که فضولات جانور تخلیه نشده و به درون وان گرمابه انتقال داده شود , محل گرفتگی در لوله کلیدی خواهد بود .

در شکل به کارگیری از وان گرمابه , در حالتی‌که فضولات تخلیه نشود و از کف شوی هم بیرون نگردد , محل گرفتگی فاضلاب در لوله کلیدی است . خدمات توالت فرنگی شرق تهران

در شکل به کار بستن از دست شویی , در‌حالتی که فضولات تخلیه نگردد و از کفشوی بیرون شود , محل گرفتگی در لوله کلیدی خواهد بود .

در شکل به کارگیری از دست شویی در‌حالتی که تخلیه فضولات انجام نشود و از کف شوی هم بیرون نگردد , محل گرفتگی به سیفون و زیراب و لوله فرعی منتهی به نقطه C وابسته است .

در شکل به کارگیری از دستشویی شرقی , در حالتی‌که فضولات تخلیه نشود و خدمت های دیگر در گیر گرفتگی فاضلاب نباشند , محل گرفتگی نقطه D است .

در شکل به کارگیری از دستشویی خارجی و دستشویی شرقی یا این که بیده , در‌حالتی که تخلیه فضولات انجام نشود , محل گرفتگی فاضلاب در نقطه E یا این که لوله کلیدی , لوله افقی منتهی به چاه یا این که مالامال شدن چاه است .

در شکل به کارگیری از بیده , در حالتی‌که فضولات تخلیه نشود و دستشویی های شرقی و غربی گرفتگی نداشته باشد , محل گرفتگی نقطه D است .

در شکل به کارگیری از دستشویی خارجی , در‌حالتی که تخلیه فضولات انجام نشده و از روش دستشویی شرقی بیرون شود , محل گرفتگی لوله فرعی فاضلاب , لوله کلیدی یا این که لوله افقی منتهی به چاه یا این که پرشدن چاه است .

در شکل به کارگیری از دستشویی خارجی , در حالتی‌که فضولات تخلیه نگردد و به دستشویی شرقی منتقل نشود , محل گرفتگی نقطه E خواهد بود .

در شکل به کارگیری از هرکدام از خدمت های بهداشتی ساکن در طبقه اولیه , فضولات تخلیه گردد و از روش خدمت های بهداشتی طبقه همکف بیرون شود , گرفتگی به لوله کلیدی فاضلاب کلیدی ( رایزر ) پیشین از طبقه همکف وابسته است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *