نبود شبکه فاضلاب شهری در کرج، منشأ مشکلات بهداشتی زیاد

دادگو، رئیس شورای اسلامی شهر کرج: منشا چالش های زیست محیطی عدم وجود شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری در محله های کرج است. رئیس شورای اسلامی شهر کرج از نبود شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری در محله های شهر کرج به عنوان ریشه خیلی از مشکلات محیط زیستی و بهداشتی نام برد.

نبود شبکه فاضلاب شهری در کرج

بر اساس گزارش خبرآنلاین البرز و بر اساس اظهارات پایگاه خبری مدیریت شهری کلانشهر کرج آقای محمود دادگو ضمن اعلام آنچه در بالا گفته شد اظهار داشت متاسفانه مرکز البرز شهر کرج فقدان شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری و آبهای سطحی را به شدت احساس می‌کند و این مسئله نوعی مشکل و ایراد بزرگ برای شهر کرج و شهروندان ساکن کرج می باشد که تبعات و نتایج و مشکلات و پیامدهای زیاد منفی ای را به همراه دارد که شاید ساده ترین این مشکلات شیوع بوی فاضلاب در محل زندگی مردم باشد.

آقای محمود دادگو ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر متاسفانه گزارش‌های اعلام شده از طرف نهادهای نظارتی دلیلی بر آبیاری یک سری مزارع و باغها با فاضلاب های شهری و صنعتی به همراه دارند بیان کرد متاسفانه این مسئله بی تفاوتی و کوتاهی نسبت به سلامت شهروندان کرج و بهداشت مردم کرج است که مسئولان باید در این موضوع ورود نموده و با گرفتن تصمیمات مناسب نسبت به ورود چنین محصولاتی به بازار مصرف مردم کرج جدیت نشان دهند.

مشکلات بهداشتی در شبکه فاضلاب کرج

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت فاضلاب های شهری در کرج ریشه بیماری ها و چالش های زیست محیطی مختلفی است و پای حشرات و حیوانات موذی مختلف را هم به محل سکونت مردم کرج باز می کند که در این خصوص از شرکت آب و فاضلاب البرز این انتظار می رود که با استفاده از منابع مالی بانکی و قسط بندی هزینه های دریافت انشعاب فاضلاب شهری برای مشترکان خانگی در استان البرز نسبت به این مسئله مهم واکنش مناسبی داشته باشد.

چنین گفت در حال حاضر شهر کرج در حالی با حدود دو میلیون نفر جمعیت به عنوان یک کلانشهر یاد می شود که در طول سالیان گذشته شاهد رشد ناموزون شهری بوده است و متأسفانه بدون ایجاد زیرساخت های لازم نرخ مهاجر پذیری بسیار زیادی را در بین شهرهای مختلف کشور داشته است و هم اکنون موقع آن شده است که فعالیت های ساخت و ساز و عمرانی و خدماتی بر اساس در نظر گرفتن زیرساخت‌ها انجام بشوند و به این سمت هدایت پیدا کنند. لایروبی و چاه بازکنی خزانه بخارایی جنوب تهران فوری

خدمات رسان های آب و فاضلاب در مشهد و کرج و اصفهان

در هر کدام از شهرهای کشور که سکونت داشته باشیم، در مواقع متعدد و مختلفی ممکن است نیاز به ارائه دهندگان خدمات فنی در حوزه آب و فاضلاب و لوله بازکنی و چاه بازکنی داشته باشیم. در این خصوص وب سایت فنی کارا به کمک می آید و امکان استفاده از افراد مجرب و با سابقه را در خصوص دریافت خدمات تخلیه چاه، لایروبی چاه، حفر چاه، لوله بازکنی، تشخیص ترکیدگی لوله و … فراهم می کند.

علاوه بر شهر تهران، در شهرهای مشهد، کرج، اصفهان و … نیز می توان از خدمات سایت فنی کارا جهت جستجو و انتخاب افراد فنی مناسب استفاده کرد:

  • مشهد: تخلیه چاه، لوله بازکنی، تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی لوله و رفع نم: لوله بازکنی مشهد
  • کرج: نشت یابی و رفع نم و رطوبت و لوله کشی و چاه بازکنی شبانه روزی: لوله بازکنی کرج
  • خدمات تاسیسات و تخلیه چاه و لوله بازکنی اصفهان و مناطق داخل اصفهان و حومه: لوله بازکنی اصفهان

شبکه فاضلاب - لوله بازکنی مشهد و کرج

مشکلات ناشی از عدم وجود سیستم فاضلاب شهری در کرج

بر اساس اظهارات رئیس پارلمان محلی کرج هم اکنون و به خاطر عدم مدیریت درست آب های سطحی و فاضلاب شهری متاسفانه شاهد به وجود آمدن سیلاب های منطقه ای پس از بارش باران و برف هستیم و این ایرادات خسارت‌های بسیار زیادی را به زیرساخت ها و تأسیسات شهری کرج وارد می کند و این خسارت ها جدا از آن بخش از خسارت ها و حوادثی است که خانه های مردم را تهدید می کند که با ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری می توان این معضل را نیز مدیریت کرد بسیار واضح است که بروز سیلاب های منطقه ای که بعد از بارش برف و باران رخ می دهد مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زیادی را نیز برای مردم کرج به همراه دارد.

ایشان در انتهای صحبت هایش ضمن تاکید بر این مسئله که بهره گرفتن شهرها از سیستم مدیریت هوشمند فاضلاب شهری به عنوان یکی از پارامترهای توسعه یافتگی محسوب می شود اعلام کرد که زندگی در شهری با امنیت مناسب و سالم از نظر بهداشتی و زیست محیطی یک حق مسلم برای مردم کرج می باشد و همچنین اضافه کرد شهر کرج به عنوان مرکز استان البرز در حال حاضر جهت رسیدن به استانداردهای شهری با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کند که برطرف کردن این مشکلات تنها با حمایت بیشتر دولت و سایر ادارات کل استان البرز ممکن میباشد.

شروع عملیات احداث شبکه فاضلاب غرب رجایی شهر کرج

اظهارات آقای دادگو در حالی است که شرکت آب و فاضلاب استان البرز طرح فاضلاب شهری را در غرب رجایی شهر کرج و با طولی در حدود ۵ کیلومتر آغاز کرده است. لوله بازکنی خیابان شوش شبانه روزی نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله جلال آل احمد مشهد فوری

نکته جالب توجه در این خصوص این است که آقای ابوالقاسم رمضانی به عنوان مدیر دفتر اجرای طرح های جمع آوری فاضلاب شهری و تصفیه فاضلاب آبفای شهری استان البرز به ایرنا گفته است که عملیات لوله گذاری در شبکه فاضلاب شهری و ایجاد انشعابات مربوطه با طول ۵ کیلومتر به گونه ای شروع شده است که تأمین منابع مالی این پروژه از سوی بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری ای در حدود ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بخش شاهین ویلای کرج و اوقافی های رجایی شهر کرج اجرایی شده است.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *