کنتور های دیواری و قسمت های تشکیل دهنده ان

کنتور های دیواری و قسمت های تشکیل دهنده ان

کنتور های دیواری و بخش های تشکیل دهنده ان
حفاظت از كنتورهاي ديواري بايد به طور جدي‎‎تري انجام گيرد چرا كه احتمال تركيدگي اين كنتورها نسبت به كنتورهاي زميني بسيار بيشتر است , همچنين منازل غير مسكوني و اماكن تجاري به دليل عدم استعمال از آب در شب بيشتر در معرض اين خطر قرار دارا‌هستند .

اجزای تشکیل دهنده کنتورهای دیواری

♦ بخش مقدار گیرنده

♦ بخش شمارشگر

♦ بخش سناریو دهنده

بخش مقدار گیرنده کنتور گوشه ای است که وظیفه تبدیل حجم , دبی , سرعت یا این که وزن آب عبوری به علامتها یا این که سیگنال های قابل شمارش را بر عهده داراست . این سیگنال ها از روش مکانیکی یا این که الکترونیکی به نصیب شمارشگر منتقل و بعداز شمارش و پردازش , نتایج حاصل از نصیب سناریو دهنده , سناریو داده می شود .

کنتور های دیواری و قسمت های تشکیل دهنده ان

روش های خواندن کنتور های آب :

۱ ) عقربه : وقتی که آب از کنتور می گذرد عقربه استارت به تکان می نماید . گردش یک بدور بدون نقص عقربه , متساوی ۱ فوت مکعب یا این که ۷ . ۴۸ گالن است .

۲ ) نشانگر جریان تحت : این نشانگر به ازای جریان های خشک تکان می نماید . هر دسته نقل وانتقال کوچک مشتمل بر نشتی را این نشانگر تصویب می‌نماید .

تخلیه چاه و لوله بازکنی حسینی شبانه روزی

۳ ) شمارشگر : شمارشگر در واقع تمام آب مصرفی را همانند کیلومتر شمار اتومبیل نشان می‌دهد .

۴ ) آب مصرفی در مانیتور : اعداد به ترتیب از راست به چپ , ۱ فوت مکعب , ۱۰ فوت مکعب , ۱۰۰ فوت مکعب و نمی تواند تغییر تحول داده شود .

کنتور های دیواری و قسمت های تشکیل دهنده ان

حفاظت  كنتورهای آب در برابر يخ‎‎زدگي

لوله بازکنی توالت فرنگی صاحبقرانیه شمال تهران

مدير محل کار مديريت مصرف و كاهش آب فارغ از درآمد شركت آبفا ذکر کرد : با دقت به استارت فصل‌زمستان و ادامه پروسه سوز‌و‌سرما و يخبندان , حفاظت از كنتور و تاسيسات آب جهت جلوگيري از يخ زدگي و خسارات احتمالي بوسیله مشترکان ضروري است .

به نقل از خبرگزاری دانشجویاان کشور‌ایران ( ایسنا ) – حیطه یزد , ( سياوش پاكدل ( ذکر کرد : تركيدگي كنتورها علاوه بر وارد كردن ضرر و زیان ناشي از تخريب ساختمان , سبب به هدرروي حجم بسيار زيادي آب نيز مي شود كه جلوگيري از اين فرمان به وسيله‎ي روش‎هاي بسيار معمولی قابل پيشگيري است .

یخ زدگی کنتور های دیواری

او فقط شیوه كارآمد جهت جلوگيري از يخ زدگي كنتور را عايق‎‎بندي مطلوب آن تیتر كرد .

پاکدل پیرو بهترين راه و روش جهت حفاظت از كنتور آب را استعمال از خاك اره تیتر كرد و ذکر کرد : برای این کار می‎‎توان باطن حوضچه كنتور را از كف حوضچه تا درب حوضچه با كيسه‎‎ي نايلون در بسته محتوي خاك اره لبریز کرد و در آخر با قرار دادن يك نايلون والا زير درب حوضچه از ورود رطوبت به باطن حوضچه كنتور جلوگيري کرد .

وي استعمال از البسه , پتوي كهنه , پشم شيشه‎‎ي فويل‎‎دار و حتي قرار دادن موكت باطن حوضچه كنتور را از ديگر روش‎‎هاي مؤثر جهت جلوگيري از سرمازدگي كنتور معرفي كرد . لوله بازکنی و تخلیه چاه مطهری تهران شبانه روزی

مدير محل کار مديريت مصرف و كاهش آب فارغ از درآمد نیز چنين عايق بندي لوله هاي آب فارغ از حفاظ را داراي اهميت دانست و ادامه بخشید : معمولاً تركيدگي لوله‎‎هاي آب , در هنگام شب كه بيشترين برودت هوا موجود هست و آب نيز در لوله‏‏ها ساكن است , رخداد مي افتد .

وي درباره با اقدامات صورت گرفته پس از يخ زدگي كنتور , خاطرنشان كرد : در فیس يخ زدگي كنتورهاي آب , شهروندان از به كار بردن شعله مستقيم يا ريختن آب جوش روي آن خودداري و تنها از حرارت غيرمستقيم مثل سشوار جهت آب كردن يخ كنتور استعمال نمایند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *