چگونه نم و رطوبت دیوار و سقف ساختمان را رفع کنیم و از ایجاد دوباره آن جلوگیری نماییم؟

تعمیرات منزل : از پیشین ها تا به امروز سعی در آن شده‌است دیوار های ساختمان طوری ساخته شود تا از نفوذ آب و رطوبت به درون ساختمان دوری شود چون نم و رطوبت خسارت جبران ناپذیری را بر ساختمان وارد می نماید . روز جاری در چیدانه میخواهیم بررسی انواع نم ها و روش های پیشگیری تقابل با آن به پردازیم با ما همراه باشید .

رفع نم و رطوبت دیوار و سقف ساختمان

یک کدام از این مشکلات نم کشیدن دیوارها و به مرور تخریب شدن آنهاست . در بالا بدین مسئله میپردازیم که با انجام چه کارهایی می‌توانید از تخریب دیوارهاجلوگیری کرد؟ تخلیه چاه و لوله بازکنی شیخ بهایی شبانه روزی

نم و رطوبت ساختمان

رطوبت را کاهش دهید .

یکی‌از مهم‌ترین دلایلی که میتواند سبب ساز پیدایش این خلل شود رطوبت منزل ها است . در بعضی از منزل ها از وسیله های ارتقاء رطوبت استفاده می شود که خوب تر است میزان کمتری از این وسیله مصرف شود . یکی دیگر از رویکرد های کاهش رطوبت بازکردن پنجره ها است که منجر می شود تا رطوبت منزل بیرون شود .

خرقه ها را سریع خشک کنید .

اکثری از منزل ها این روز ها آپارتمانی گردیده اند و دیگر فضایی برای خشک کردن لباس ها نیست . در‌این موردها خانم های منزل مجبورهستند تا لباس ها را در منزل کم آب نمایند . یکی دیگر از عواملی که سبب نم کشیدن دیوارها می شود زیادماندن لباس های خیس در فضای منزل است . تلاش فرمایید تا تخت گاز جامه ها را خشک فرمائید . همینطور در باطن منزل رطوبت هم افزایش مییابد .

درهنگام شستن دیوارها مراقب باشید .

در هنگام شستن دیوارها مواظب باشید از آب متعددی استفاده نکنید . بعضی از خانواده ها برای این که دیوار تمیزتری داشته باشند در بازه زمانی های کوتاه دیوار منزل ها را می شویند و همینطور به کار گیری از ماده شوینده برای تعداد دفعات دوچندان میتواند منجر این مشکل و همینطور از در بین رفتن رنگ دیوار شود .

شناسایی نم دیوار : لکه های آب

یکی نکاتی که بایستی به آن توجه فرمایید لکه های آب است . برخی مواقع دیوارهای منزل شرایط اول خودش را از دست میدهد . این قادر است علامتی از وجود نشتی آب در پشت دیوارها باشد . به محض این که این لکه ها را دیدید سریعا برای حل این مشکل مبادرت نمایید .

در‌حالتی که کا از کار گذشت و رطوبت به درون دیوار شما منتقل شد راه حل ای نیست جز آن که دست به کار تعمیر گردید . برای این رفع و تعمیر پیش از هر چیز می بایست بدانیم سر منشاء این مشکل رطوبتی و نم از کجاست و چه طور تاسیس شده است . با نیز یکسری مثال از این مورد ها را بررسی میکنیم .

چنانچه مشکل نم و رطوبت از نشت و ترکیدگی لوله های آب باشد .

احتمالا در جزء ساختمان شما یا این که ساختمان همسایگان شما ترکیدگی لوله پیش آمده و سبب ساز ساخت رطوبت شده باشد . نشت آب به عبارتی چیزی است که بایستی به شدت نگران آن باشید . چون یک کدام از دلایل تخریب ساختمان ها , ترکیدگی لوله و نشت آب است . چه بسا شاید نشت آب بسیار جزئی باشد البته به مرور زمان , به تدریج به طور رطوبت و نم جذب دیوارها و همینطور مبنا ساختمان شده و در شرایطی‌که سبب تخریب ساختمان نشود حتما به گچ دیوارها و سقف ساختمان صدمه زده و در مواقعی سبب تولید بوی نم و رطوبت در کل خانه خواهد شد . اهل یک محل حرفه این حوزه برای حصول اطمینان از نبود نشت آب یا این که پارگی لوله , از دستگاه منحصر نشت یاب آب استفاده می نمایند . بوسیله این دستگاه می توان تشخیص اعطا کرد که آیا در ساختمان شما یا این که همسایگان شما , ترکیدگی لوله پیش آمده است یا این که خیر . تشخیص ترکیدگی و نشت یابی با دستگاه تهران نو شرق تهران

در‌صورتی‌که مشکل نم و رطوبت ساختمان از آب باران باشد .

در مواقعی نیز احتمال دارد هیچ نشتی در ساختمان , سوئیت و منزل شما رخداد نیفتاده باشد . احتمال دارد علت رطوبت ساختمان از آب باران باشد . به محض استارت فصل بارش در میهن , موردها متعددی از ایجاد رطوبت در منازل گزارش می شود . آب باران احتمالا به هر نحوی به خانه شما رسیده باشد . با دقت به سیال بودن آب , گاها یافت کردن منشا و ادله ساخت رطوبت در ساختمان زیاد مشکل می شود . که با یافتن محل رسوخ آب باران به خانه و شیوه رفع این خلل می‌توانید این نقص‌ را رفع نمائید .

نم و رطوبت ساختمان

اگرتاسیسات لوله کشی ساختمان مشکل داشته باشد و باعث ایجاد نم و رطوبت منزل شده باشد .

در مورد ها متعددی , وجود نقص در تاسیسات لوله کشی منزل سبب بوجود آمدن نم و رطوبت در ساختمان و منزل می شود . گونه های در سیستم لوله کشی فاضلاب خانه , نادرست در کارگذاری روشویی , سیفون تخلیه فاضلاب لباسشویی , نقص در سیستم تخلیه فاضلاب وان حمام , سیستم تخلیه سرویس بهداشتی , سینک ظرفشویی و هزاران گونه های دیگر که احتمال دارد در هرجایی از تاسیسات ساختمان به‌وجود آمده باشد .

در صورتیکه عایق کاری ساختمان باعث ایجاد نم و رطوبت شده باشد .

حدس اولیه بخش اعظمی از اشخاص این است که احتمال دارد ایزوگام و عایق سرویس بهداشتی یا این که حمام یا این که آشپزخانه یا این که سقف ساختمان سوراخ شده و سبب ساخت رطوبت و نم می شود که‌این حدس در مورد ها متعددی سبب می شود که مبادرت به تخریب قسمت هایی از ساختمان نمایند . اما بعد از یافت کردن عامل اصلی ایجاد نم و رطوبت از این کار پشیمان شوند . آری در اکثری از مورد ها وجود نقص در ایزوگام , قیرگونی و عایق های متعدد ساختمان منجر نم و رطوبت می شود البته خوب تر است پیشین از تخریب دستشویی , گرمابه یا این که آشپزخانه منزل خویش , به دلیل پیدا شدن نم و رطوبت متمرکز گردید یا این که از کارشناس این دستور یاری بگیرید .

 

سرویس و رفع گرفتگی توالت فرنگی در صادقیه تهران

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *